![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 SIDECARY - přehled výrobců MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949
Poslední aktualizace:
11.6.2025 Motocykly závodní - BMW R47 - závodní Motocykly civilní - BMW R 69 S - "budějovická škola" 9.6.2025 N - "NEBESKÁ BLECHA" HM-14 legendární letadélko Henri Migneta |
|
Motor AKD 175 ccm OHV
Motor A.K.D. 175 ccm Single Port OHV (Abingdon King Dick)
Výrobce: Abingdon Works L.t.d., Tyseley, Birmingham, England Čtyřtaktní jednoválec s vačkovým hřídelem umístěným napříč za válcem motoru, od nějž vedou tyčky k vahadlům nezakrytých ventilů na hlavě válce. Označení "single port" znamená motor s jedním výfukem (existovalo i perovedení s dvouvýfukovou hlavou "double port"). Motor má jednodílný klikový hřídel bez protizávaží, které nahrazuje venku běžící setrvačník. Tyto motory se vyráběly od roku 1926, přesný rok výroby tohoto exempláře s číslem M 557 na přírubě karteru (pod válcem) není znám. Více o konstrukci a renovaci zde: |