|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949 Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c DŘEVOPLYN - náhradní paliva JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
19.9.2024 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 Motocykly civilní - BMW R 69 S - "budějovická škola" 17.9.2024 Mopedy - JAWETTA J-551/00 (Standart) |
|
Motor Kumpf 49 ccm
Dvoutaktní dvourychlostní motor o obsahu 49 ccm, navržený ing. Felixem Kumpfem, který měl být určen pro připravované československé mopedy Stadion.
Na základě výkresové dokumentace, kterou ing. Kumpf zpracoval za přispění svého přítele ing. Jiřího Zeisse, byl motor realizován v ČZM Strakonice. Jeho následný vývoj a nutné úpravy probíhaly ve spolupráci s n.p. Motor-Jikov České Budějovice.
Vyobrazený motor (výrobní číslo 1) vznikl v roce 1956, kdy měl být 10. října předán do n.p. České Budějovice ke zkoušení. Zkoušky měly být ukončeny do konce měsíce října 1956.
Dochoval se pouze tento jediný exemplář, díky tehdejšímu zaměstnanci ÚVMV Praha (Ústav pro výzkum motorových vozidel) J. Sládkovi, který jej zachránil před ministerstvem nařízeným sešrotováním. Na těchto snímcích je motor v nálezovém, zčásti nekompletním, stavu.
Výstřižek z příkazu dokončit další dva prototypové motory, nechat je v ÚKK Rokycany zamontovat do rámů a následně předat do jízdních zkoušek, prováděných ve Velo-Stadion a ÚKK Rokycany.
Stav po sejmutí levého víka:
Zjištěno, že na levém konci klikového hřídele měl motor zapalování setrvačníkovým magnetem, které se ale nedochovalo. Pod levým víkem motoru bylo i výstupní kolečko sekundárního řetězu. Vlastní víko byl masivní hliníkový odlitek do písku, který byl z vnější strany broušený a vyleštěný do vysokého lesku.
U prvních dvou prototypových motorů se zkoušelo zapalování navržené p. Lazeckým, u dalších dvou bylo namontováno pokusné zapalování vyvinuté na objednávku v n.p. PAL Magneton Kroměříž - viz výstřižek ze zprávy z 27. září 1956 z porady konané na Hlavní správě 2 MAP (Ministerstva automobilového průmyslu).
Na pravém konci čepu klikového hřídele byla umístěna spojka, běžící v olejové lázni primárního řetězu.
|