|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 JAWA 500 OHC model 15 - 1953 PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 TAP - sidecary Tlustoš Kbely TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
FORD Taunus - Model G 73 A
Dvoudvéřový osobní vůz nižší střední třídy, vyráběný v Německu v letech 1939 - 1941. Byl prvním typem, který vznikl výhradně v režii německých závodů Ford, bez návaznosti na americký popř. anglický konstrukční směr.
Výrobce: FORD MOTOR COMPANY AG., Köln a. Rh., Deutschland
Pro tento typ byl použit beze změn motor s převodovkou z předchozího typu Ford Eifel, ale zcela nová byla karoserie a moderněji konstruovaný podvozek s hydraulickými brzdami.
Výroba byla zahájena "na Apríla", tedy 30. dubna, a k oficiálnímu představení došlo až v červnu 1939, prakticky v předvečer druhé světové války, což kariéru tohoto slibného a velice pohledného vozu téměř utnulo.
Motor: řadový čtyřválec SV
Vrtání: Ø 63,5 mm Zdvih: 92,5 mm Obsah: 1.172 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6,6 Výkon: 34 koní při 4.000 ot./min. Písty: z lehké slitiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Pohon vačkového hřídele: čelními koly se šikmým ozubeím Karburátor: spádový Solex 26 FJ Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou Chlazení: vodní, termosyfonové Objem chadící vody: 9 litrů Mazání: tlakové, oběžné, náplň 4 litry oleje Olejové čerpadlo: zubové Zapalování: dynamobateriové Ford/Bosch 6V Baterie: 6 V / 50 Ah Dynamo: 6V / 90 W Spojka: jednolamelová, suchá Převodovka: třírychlostní se zpátečkou, 2. a 3. rychlost synchronizovány Převody: 1 - 3,071 2 - 1,765 3 - 1 Hnací náprava: zadní - pevná Převod zadní nápravy: 1 : 5,5 Podvozek: bezrámový, samonosná karoserie Přední osa: příčné listové péro před nápravou Zadní osa: pevná, vcelku s kardanovou troubou, odpérovaná příčným listovým pérem Tlumiče pérování: hydraulické Řízení: šnekové Nožní brzda: hydraulická, na všechna kola Průměr bubnů: 230 mm Ruční brzda: mechanická na zadní kola Mazání podvozku: tlakovými mazničkami Kola: disková ocelová Pneumatiky: 5,00 – 16 Rozvor: 2.388 mm Rozchod vpředu: 1.160 mm Rozchod vzadu: 1.182 mm Délka vozu: 4.115 mm Šířka: 1.480 mm Výška: 1.600 mm Vlastní váha vozu: 830 kg Celková přípustná váha: 1.180 kg Nejvyšší rychlost: 104 km / hod. Spotřeba na 100 km: 9 litrů Objem nádrže: 35 litrů (v zádi vozu)
Typickým rysem byly eliptické reflektory harmonicky zapuštěné do předních blatníků a mírně šípovité dělené čelní sklo vozu.
Ford Taunus, s nímž v padesátých letech jezdil českobudějovický motocyklový závodník Áda Rouče, spolupracovník Vladislava Vlka, autora motocyklů Hurikan.
Roučeho Taunus na snímku s rodinou, v době kdy jej Áda podroboval celkové opravě a zkrášlovací operaci (nakytovaný, před lakováním). Vzadu jsou patrné sdružené koncové/brzdové svítilny ze škodovky "Tudor", dodatečně montované v souladu s poválečnými předpisy pro provoz motorových vozidel u nás...
|