|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET typ 90 JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 JAWA 350 ccm typ 361
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
FIAT/NSU - Topolino Sport roadster
Licenční německý Fiat ve dvousedadlové karoserii firmy Gläser.
Mimořádně elegantní dvousedadlový roadster na podvozku v Německu montovaného vozu NSU/Fiat Topolino.
Toto efektní provedení karoserie bez dvířek, do něhož se nastupovalo překročením vykrojených boků, mateřská továrna FIAT v italském Torinu nevyráběla. Vzniklo na základě objednávky firmy NSU Automobilwerke, Heilbronn, která vozy Topolino vyráběla v licenci. Karoserii realizovala a v omezeném počtu kusů vyrobila proslulá drážďanská karosárna Gläser, Dresden.
Technické údaje NSU/FIAT 500:
Motor: čtyřtaktní řadový čtyřválec Vrtání: 52 mm Zdvih: 67 mm Obsah válců: 570 ccm Kompresní poměr: 6,5 : 1 Výkon: 13 ks při 4.000 ot./min. Blok motoru: z litiny legované fosforem a manganem Ventilový rozvod: SV Pohon vačkového hřídele: dvojitým řetězem Duplex Písty: z hliníkové slitiny Počet ložisek klikového hřídele: 2, kluzná Mazání: tlakové oběžné, se zubovou olejovou pumpou Chlazení: thermosyfonové, podporované 4-lopatkovým větrákem Uložení motoru: pružné, ve třech gumových silentblocích Zapalování: 12V, bateriové, systém Marelli Karburátor: horizontální, Solex typ 22 HR Doprava paliva: samospádem Benzínová nádrž: 22 litrů, umístěná vpředu, za motorem Spojka: suchá, jednolamelová Převodovka: sešroubovaná s motorem do jednoho celku Počet rychlostních stupňů: 4, trojka a čtyřka synchronizovány Převodové poměry: 1. stupeň - 1 : 4,48 2. stupeň - 1 : 2,73 3. stupeň - 1 : 1,76 4. stupeň - 1 : 1 Přenos síly na hnací (zadní) nápravu: kardanem se dvěma Hardy-spojkami Zadní náprava: pevná, banjo lisované z ocelového plechu Převod zadní nápravy: 1 : 4,87 Podvozek: rám z ocelového plechu s výztuhou ve tvaru X Pérování vpředu: Příčné listové péro Pérování vzadu: podélná listová péra Tlumiče pérování: hydraulické Nožní brzda: hydraulická na všechna čtyři kola Ruční brzda: mechanická na zadní kola Řízení: šnekem a seřizovatelným šnekovým kolem Kola: 15" palcová, ocelová disková, upevněná čtyřmi šrouby Pneumatiky: nízkotlaké 4,00 - 15 nebo 4,50 - 15 Rozvor: 2.000 mm Rozchod vpředu: 1.110 mm Rozchod vzadu: 1.080 mm Váha vozidla: Maximální rychlost: 90 km/hod.
1984 Domažlice - snímek ze Závodu do vrchu Vavřineček
Sportovní roadster NSU/Fiat v karoserii Gläser - archiv Hošťálek. |