|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) STADION S 22 - 1962 (exportní) STADION závodní silniční - 1960 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953
Poslední aktualizace:
4.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 31.10.2024 Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní - "Holanďan" Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní |
|
FF.J.S. sidecarySidecary značky F.J.S. byly vyráběla česká firma Sviták, Praha-NuslePodvozek těchto sidecarů byl trubkový, trojúhelníkového tvaru, opatřený dvěma podélnými listovými péry. Vpředu špičatá karoserie pantoflíčkového tvaru měla na rozdíl od většiny konkurenčních sidecarů zaoblenou zadní část. celý článek F.N. sidecaryLevostranný cestovní sidecar s nástupními dvířky, nabízený v roce 1929 k motocyklu F.N. model M 67 (500 ccm OHV).Vyobrazení je z reklamy gen. zastoupení K. Vichr, Brno, Kobližná ul. 29, uveřejněné v časopisu Motor Revue č. 10 (30. V. 1928). celý článek FARGO Trucks padesátých letFargo byla značka, kterou pro své užitkové vozy používal koncern Chrysler. Nejprve jí označoval lehké jednotunové farmářské náklaďáčky z vlastní produkce, které se, tehdy ještě na dřevěných loukoťových kolech, u nás objevily již kolem roku 1928.Po sloučení s firmou Dodge (po smrti jejích zakladatelů bratří Johna F. Dodge a Horace Dodge v roce 1920) pak byla značka Fargo používána i pro nákladní ... celý článek FAUN nákladní typ L 600Dvounápravový nákladní automobil nejtěžší kategorie (v Německu to byla tonáž 6½ tuny), vyráběný v letech 1933 - 1939.Výrobce: FAUN - WERKE G.M.B.H., Nürnberg, Deutschland celý článek FAVORIT - sidecaryTůmovo obloukové sidecarové chassissloužící současně jako reservní zásobník benzinu. Patentováno ve všech kulturních státech. celý článek FIAT 501Čtyřválcový osobní vůz střední třídy, první typ vyráběný po Velké válce (WW-1) v letech 1919-1926.Daňové zařazení: 6/15 HP Výrobce: FIAT Torino, Italy celý článek FIAT 509Malý až střední osobní vůz s litrovým motorem OHC, vyráběný od roku 1924.V době svého vzniku byl pokládán za převratný a úspěšně se zapsal do historie firmy. Výrobce: FIAT, Italy (Fabrica Italiana Automobili Torino) celý článek FIAT 520FIAT 520 - čtyřdvéřová limousina se shrnovací střechou systému Webasto z roku 1927Výrobce: FIAT (Fabrica Italiana Automobile Torino), Torino, Italy Vůz byl do prvorepublikové ČSR dovezen pražskou firmou Fiat akc. spol. Praha II, Nekázanka 2. (telefon 259-5-7) celý článek FIAT nákladní typ 15-terDochovaný snímek vozu Fiat 15-ter ve službách československé prvorepublikové armády (archiv Fedor Znachor). celý článekFIAT nákladní typ 640 NNákladní vůz trambusové koncepce o nosnosti 4¼ tuny, vyráběný v období 1949-1953.Výrobce: FIAT, Fabrica Italiana Automobili Torino, Itálie celý článek FIAT/NSU - Topolino Sport roadsterMimořádně elegantní dvousedadlový roadster na podvozku v Německu montovaného vozu NSU/Fiat Topolino.Toto efektní provedení karoserie bez dvířek, do něhož se nastupovalo překročením vykrojených boků, mateřská továrna FIAT v italském Torinu nevyráběla. Vzniklo na základě objednávky firmy NSU Automobilwerke, Heilbronn, která vozy Topolino vyráběla v licenci. Karoserii realizovala a v omezeném počtu ... celý článek FICHTEL & SACHS 98 ccm - motor pro motorová kolaFirmu Fichtel & Sachs, Schweinfurtzaložili pánové Ernst Sachs a Karl Fichtel v roce 1895. Výrobní náplní byla nejdříve přesná kuličková ložiska, následně pak náby s konusovými ložisky pro jízdní kola. Nejvíc se ale firma proslavila svou legendární zadní protišlapací brzdou "Torpedo". V roce 1930 vznikl ve Schweinfurtu první motor 74 ccm pro jízdní kola, o dva roky později přibyl i silnější ... celý článek FICHTEL & SACHS 98 ccm - typy motorových kolAGONMotorová kola vyráběná ve Wiesenbergu, Německo (dnes Loučná Hora, Polsko). celý článek FIS - polský plochodrážní motocyklPlochodrážní motocykl, s polskou kopií původně anglického motoru JAP, jehož vznik inspirovali v padesátých letech Tadeusz Fedki a Romuald Izewski.celý článek FORD CapriFord Capri při Rallye Vltava 1971.Snímek je z rychlostní vložky "Kuklov" a zachycuje posádku Chlup-Hrádek z AMK Chomutov, která se v celkovém pořadí umístila na 26. místě. celý článek FORD Köln - Model YMalý osobní vůz firmy Ford, vyvinutý pro evropské poměry, který byl vyráběn v Německu (Köln)v letech 1933 - 1936. Výrobce: FORD MOTOR COMPANY A.G., Köln a. Rhein celý článek FORD model TDvousedadlový roadster Ford T Václava Kafky z VCC Praha, na tomto snímku jako účastník první mezinárodní Veteran Rallye v Českých Budějovicích v roce 1966.V tu dobu to byl jediný jezdící exemplář tohoto typu u nás, o kterém se vědělo. Byl nápadný zejména svým obutím - kvůli nemožnosti sehnat v té době originální rozměr pneumatik byla jediná možnost jezdit na motokrosových gumách... celý článek FORD nákladní model AA - DeutschlandJeden a půl tunový nákladní vůz, vyráběný od roku 1931 v Kolíně nad Rýnem (Německo).Výrobce: FORD MOTOR COMPANY AG., Köln am Rhein, Deutschland celý článek FORD nákladní německý 3 tunyPředválečné nákladní vozy, vyráběné začátkem třicátých let německou automobilkou Ford v Kolíně nad Rýnem, se staly téměř dokonalým ztělesněním známého pořekadla, že „méně je někdy více“. Třítuny s legendárními čtyřválcovými motory typu BB, které vyjížděly z továrních bran ve třicátých letech, se těšily nejlepší pověsti. Pak přišly nové motory V8... celý článekFORD nákladní německý G 987 T a FORD G 917 TInovované nákladní vozy FORD, které se vyráběly v období 1939-41, se na první pohled vyznačovaly především zcela novou oválnou maskou. Dodávaly se jednak s osmiválcovými motory 3,6 litru pod označením G 917 T, jednak s motory čtyřválcovými pod označením G 987 T.Po roce 1941 se pak vozy s osmiválcovými motory, převrtanými na 3.9 litru, vyráběly jako typ G 997 T. Všechny verze měly shodnou čtyřstupňovou ... celý článek FORD nákladní německý typ V 3000 S / V 3000 AOd roku 1941 se v Kolíně začal vyrábět Ford V 3000 S (Standard s uspořádáním náprav 4x2) a v roce 1943 k němu přibyl Ford V 3000 A (Allrad, tedy pohon všech kol, tedy 4x4). Na první pohled tyto vozy charakterizoval nový předek, jehož tuponosá mírně šípovitá kapota vycházela z designu amerických nákladních Fordů. Německé vozy se ale od amerických lišily neděleným předním oknem.celý článek FORD nákladní typy CMP ("Kanada")Nákladní automobily se zvýšenou průchodností v terénu, stavěné kanadskou pobočkou firmy Ford za druhé světové války pro armádní použití v armádách Britského Commonwealthu.Výrobce: Ford Motor Company of Canada, Limited, Windsor-Ontario (kanadská pobočka Fordových závodů) celý článek FORD Taunus - Model G 73 ADvoudvéřový osobní vůz nižší střední třídy, vyráběný v Německu v letech 1939 - 1941. Byl prvním typem, který vznikl výhradně v režii německých závodů Ford, bez návaznosti na americký popř. anglický konstrukční směr.Výrobce: FORD MOTOR COMPANY AG., Köln a. Rh., Deutschland celý článek FRAMO lehký nákladní typ V 501-2Lehký nákladní vůz klasického kapotového uspořádání motor vpředu a pohon zadní nápravy, vyráběný v období 1949 - 1957, určený pro dopravu nákladů až 750 kg.Výrobce: VEB IFA Kraftfahrzeugwerk FRAMO, Frankenberg; Hainichen, DDR celý článek FRAMO Stromer 200Tříkolové lidové vozidlo s jednoválcovým dvoutaktním motorem vpředu a předním náhonem, vyráběné v roce 1933 firmouFramo-Werke GmbH., Hainichen/Sachsen, což byla sesterská firma továrny DKW, patřící J. S. Rasmussenovi. celý článek |