|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 STADION závodní silniční - 1960 AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP ZETOR 25 - traktor TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
GULLIVETTE
Brazilské mopedy firmy L.Herzog Industries, Rio de Janeiro, vyráběné s dováženými francouskými motory značky Lavalette
Vylepšená verze brazilského mopedu Gulliver s francouským motorem Lavalette, který se od roku 1957 vyráběl pod označením Gullivette už s přední teleskopickou vidlicí. Výrobce: L.Herzog Industries, Rio de Janeiro, Brasil
Firma Herzog Industries, se sídlem v Rio de Janeiro, Brasil do mopedů Gullivette montovala známé francouzské miniaturní dvoutaktní motory Lavalette.
Mopedy Gullivette byly velmi úspěšné a rozšířené a vyrobilo se jich přes 4.000 kusů, než firma následně zahájila výrobu nových typů Leonette s motory Jawa typu 552. Ty dovážela z Československa, přes podnik zahraničního obchodu PZO Motokov Praha.
Kromě základního provedení se moped Gullivette vyráběl pro drobné živnostníky i v provedení "Comercial" - tedy s menším předním kolem, nad nímž byl masivní nosič pro upevnění přepravního koše nebo bedny.
Nutností byl v tomto případě důkladný, široce rozkročený, stojan.
Zpracováno s použitím podkladů, poskytnutých pány Leonem a Alexem Herzogem z firmy L.Herzog Industries, Brasil a za pomoci Jiřího Bartuše (www.motomagazin.cz).
|