|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) AERO - MINOR PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 TAP - sidecary Tlustoš Kbely JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek)
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
GAZ nákladní GAZ-52Lehký nákladní automobil o nosnosti 2,5 tuny, vyráběný v období 1966-1989. Výrobce: Gorkovskij avtomobilnyj zavod, Gorkij, SSSR
Technické údaje GAZ-52:
Motor: benzínový, čtyřtaktní Typ: M-11 (licence Chrysler - Dodge D5) Počet válců: 6 Vrtání: Ø 82 mm Zdvih: 110 mm Objem: 3.485 ccm Kompresní poměr: 6,2 : 1 Maximální výkon: 75 ks (55 kW) při 2.800 ot./min. Maximální kroutící moment: 20,5 kgm (Nm) v rozsahu 1.500 – 1.700 ot./min. Blok válců: ze šedé litiny se zalisovanými suchými vložkami o délce 50 mm Písty: z lehké hliníkové slitiny, říznuté a povrchované cínem Počet pístních kroužků: 4, jeden těsnící chromovaný, jeden normální a dva stírací Hlava válců: Flathead, snímací, z lehké hliníkové slitiny Pohon vačkového hřídele: čelními koly s šikmými zuby, vačkové kolo nehlučné (z textolitu) Ventilový rozvod: SV SO: 9° před HÚ SZ: 51° po DÚ VO: 47° před DÚ VZ: 13° po HÚ Předepsaná vůle ventilů: 0,35 mm Počet ložisek klikového hřídele: 4, kluzná Chlazení: nucené vodní, s pumpou a ventilátorem Objem vody v chladiči: 14,5 litru Karburátor: K-49A nebo K-22G, spádové, s regulovatelnými hlavními tryskami a omezovačem Palivo: benzín 66 okt. Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou Mazání: tlakové oběžné, s dvojí filtrací a chladičem oleje Náplň oleje v motoru: 7 litrů, v karteru Zapalování: 12V bateriové s rozdělovačem a cívkou B21 nebo B21-B Rozdělovač: R-20 s odstředivou a podtlakovou regulací předstihu a ručním korektorem Základní nastavení předstihu: 8° před HÚ Pořadí zapalování: 1-5-3-6-2-4 Svíčky: M 18 x 1,5 mm, typ M-12/10 nebo M-12/10 (Pal 18/175 nebo Pal 18/225) Baterie: 2 x 3 ST 80 (12V/80 Ah) nebo 2 x 3 ST 70 (12V/70 Ah) Dynamo: 12V / 225W typ G21 Regulátor (relé): RR 12 Starter: 12V / 1,7 ks typ ST8 s nožním zasouváním pastorku Váha samotného motoru: 250 kg Váha motoru s převodovkou: 310 kg Spojka: suchá, jednolamelová s mechanickým vypínáním Převodovka: 4 + Z s přímým řazením pákou uprostřed vozu Náplň: 3 litry převodového oleje Převody: 1.rychlost – 1 : 6,40 2.rychlost – 1 : 3,09 3.rychlost – 1 : 1,69 4.rychlost – 1 : 1,00 Zpátečka – 1 : 7,82 Přenos na zadní nápravu: dvojdílným kardanem se středovým ložiskem na příčce rámu Rám: žebřinový, nýtovaný z lisovaných ocelových profilů U Uspořádání náprav: 4 x 2 Zadní náprava: pevná, hnací, s nápravnicí typu Ford (svisle dělená skříň rozvodovky) Rozvodovka: s obloukovým ozubením (Fiat Mammado) a kuželovým diferenciálem Převodový poměr: 1 : 6,67 ( hruška 6 zubů, talíř 40 zubů) Náplň rozvodovky: 2,6 litru převodového oleje Zadní pérování: podélnými listovými péry s pomocnými svazky Přední náprava: pevná, kovaná, profilu I Přední pérování: podélnými listovými péry s dvojčinnými hydraulickými tlumiči Řízení: šnekem a otočnou dvojitou kladkou, bez posilovače, volant vlevo Volant: čtyřramenný, Ø 450 mm Brzda nožní: u prvních sérií mechanická, bez posilovače, působící na všechna kola Brzda nožní GAZ-61M: jednookruhová hydraulická Brzda ruční: u prvních sérií mechanická kotoučová za převodovkou, působící na zadní kola Brzda ruční od 1949: mechanická bubnová za převodovkou, působící na zadní kola Kola: 20“ ocelová disková, upevněná šesti šrouby Disky: 5,00 S - 20 s plochým ráfkem, děleným okrajem a závěrným prstencem Pneumatiky: 7,50 – 20“, vzadu ve dvojmontáži Rozvor: 3.300 mm Rozchod vpředu: 1.577 mm Rozchod vzadu: 1.650 mm Průměr otáčení: 15,2 m Délka: 5.708 mm Šířka: 2.280 mm Výška přes kabinu: 2.190 mm Světlost: 245 mm (pod diferenciálem) Nájezdový úhel vpředu: 41° Nájezdový úhel vzadu: 24° Brodivost: 0,6 m Pohotovostní váha vozu: 2.520 kg Nosnost: 2.500 kg Celková přípustná váha: 5.020 kg Vnitřní rozměry korby valníku: 3.070 x 2.070 mm Nakládací výška: 1.210 mm Přípustná váha vleku: 2,5 tuny Maximální rychlost: 70 km/hod. Spotřeba na 100 km: 24 litrů Nádrž: 90 litrů pod sedadlem řidiče, s plnicím hrdlem vlevo za kabinou |