|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) ZETOR 15 - traktor FAVORIT - sidecary PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov |
|
GGARANT nákladní typ 1,5 - 2 tIFA GarantLehký nákladní automobil o nosnosti nejprve 1,5 a později 2 tuny, vyráběný v období let 1955 – 1961 v někdejší DDR (Německé demokratické republice). Výrobce: od roku 1949 VEB Kraftfahrzeugwerk Phänomen od 1.ledna 1957 VEB Robur/Werke Zittau celý článek GAZ nákladní AANákladní Gazík – detroitský levobočekNejrozšířenější předválečný nákladní vůz v SSSR byl Gaz typ AA. Vycházel z osobního automobilu Gaz A, vyráběného v Gorkém, městě vzdáleném něco přes 400 kilometrů od Moskvy, a značka GAZ znamenala „Gorkovskij Avtomobilnij Zavod“. Ani osobní, ani nákladní verze ovšem nebyly vlastní sovětské konstrukce. Ve skutečnosti to byly vozy vyráběné podle licence ... celý článek GAZ nákladní GAZ-51GAZ - 51první poválečný náklaďák z automobilového závodu v Gorkém. Měl nosnost dvě a půl tuny, třiapůllitrový šestiválcový benzínový motor a uspořádání náprav 4x2. celý článek GAZ nákladní GAZ-52Lehký nákladní automobil o nosnosti 2,5 tuny, vyráběný v období 1966-1989.Výrobce: Gorkovskij avtomobilnyj zavod, Gorkij, SSSR celý článek GAZ nákladní GAZ-63Terénní nákladní automobil s pohonem 4x4, odvozený od nákladního vozu GAZ-51.Výrobce: Zavod imeni Molotova, Gorkij, SSSR celý článek GAZ nákladní GAZ-SAZ 53 BDvounápravový třístranný sklápěč o nosnosti 3,5 tuny s benzínovým V8 motorem a poháněnou pouze zadní nápravou (4x2).Výrobce: chassis - GAZ (Gorkovskij Avtomobilnyj Zavod) nástavba - SAZ (Saranskij Avtomobilnyj Zavod) Nákladní vůz, určený prvoplánově pro potřeby zemědělství, v roce 1966 vyznamenaný zlatou medailí na Mezinárodní výstavě zemědělských strojů a zařízení v moskvě. celý článek GMC nákladní typ CCKWTřínápravový univerzální vojenský náklaďák americké armády - opravdový "dělník" války.Výrobce: General Motors Corp., závody Yellow Truck and Coach celý článek GNOME RHONEGenerální zastoupení této firmy pro Československo měla firmaS. TOMŠŮ A SPOL., PRAHA-SMÍCHOV, Tylova 16 celý článek GOLEM - SesselradVýrobce:Zschopauer Motorenwerke, J. S. Rasmussen AG., Zschopau, Sachsen - Deutschland, firma známá v následujícíh letech jako DKW. celý článek GOLIATH PionierMalé tříkolové automobily, poháněné jednoválcovými dvoutaktními motory.Výrobce: Goliath-Werke Borgward & Co. GmbH. celý článek GOULDING - sidecar typ LsAmerický sidecar (konstrukce Jamese Gouldinga), používaný zejména firmami Harley-Davidson a Indian.Tento model, určený hlavně pro motocykly o obsahu 750 ccm, měl označení Litecar Ls. Jeho sidecarové kolo bylo pružně zavěšené na příčném výkyvném ramenu, uloženém na zadní rámové trubce motocyklu v kulovém, v gumě uloženém, kloubu. Bylo odpérované podélným, speciálně ohnutým, listovým pérem. ... celý článek GULLIVERBrazilský moped s francouzským motorem Lavalette.Výrobce: L.Herzog Industries, Rio de Janeiro, Brasil celý článek GULLIVETTEVylepšená verze brazilského mopedu Gulliver s francouským motorem Lavalette, který se od roku 1957 vyráběl pod označením Gullivette už s přední teleskopickou vidlicí.Výrobce: L.Herzog Industries, Rio de Janeiro, Brasil celý článek |