|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 ŠKODA nákladní typ 150 PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 DŘEVOPLYN - náhradní paliva JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
HANSA - LLOYD nákladní typ 2½ tuny "Bremen IV D"2½/tunový nákladní automobil s dieselovým motorem vyráběný v letech 1936-1938. Výrobce: Hansa-Lloyd-Goliath-Werke AG., Bremen 11, Německo
V roce 1936 se objevily typy "Bremen" a "Bremen D" v inovovaném provedení se zaoblenými liniemi předních blatníků a novou kabinou se střechou potaženou koženkou.
"Bremen IV" měl benzínový 6-válec o výkonu 75 ks (55,16 kW) "Bremen IV D" měl 6-válcový diesel o výkonu 60 ks (44,13 kW) Nově byla u obou verzí dělená kyvadlová přední náprava, tedy nezávislé zavěšení předních kol.
Technické údaje Hansa–Lloyd 2½ tuny "Bremen D":
Nosnost: 2.500 kg Motor - typ: Klöckner-Humboldt-Deutz D 6 M 3,6 Pracovní způsob: čtyřtaktní Diesel s vířivou komůrkou Počet válců: 6, v řadě Vrtání: ø 78 mm Zdvih: 125 mm Celkový objem válců: 3.584 ccm Kompresní poměr: 1 : 14,5 Výkon motoru: 55 ks Blok válců: ze šedé litiny, odlitý vcelku s motorovou skříní Písty: z lehké slitiny Počet ložisek klikového hřídele: 7, kluzných Ventilový rozvod: ventily v hlavě (OHV) Pohon vačkového hřídele: čelními koly se šikmým ozubením Vstřikovací čerpadlo: Bosch PE 6 A 50/112 Dopravní pumpa: membránová Vstřikovací trysky: Bosch DN 30 Pořadí vstřiku: 1-5-3-6-2-4 Filtr vzduchu: Delbag KL 5 (s olejem vlhčenou drátěnkou) Mazání: tlakové oběžné (vrtanými kanály) Chlazení: vodní, nucené pumpou a podporované větrákem Elektrická výzbroj: 12 V Dynamo: Bosch RKC 130/12 825 R1 Starter: Bosch BNF 2,5/12 R9 Z9 Váha motoru: cca 395 kg Spojka: jednokotoučová, suchá Převodovka: Hansa-Lloyd und Goliath 5- rychlostní se zpátečkou Přenos síly na zadní nápravu: dvojdílným kardanem se středovým uložením Rozvodovka: s kuželovým diferenciálem a spirálovým ozubením Převodový poměr rozvodovky: 1 : 5,63 (na přání horský 1 : 6,58) Rám: z lisovaných U profilů, spojených 7 příčkami Přední náprava: dělená, s nezávislým zavěšením kol Přední pérování: paralelogramovými rameny se spirálovými péry Zadní náprava: pevná Zadní pérování: dlouhými podélnými listovými péry Řízení: šroubem a segmentem, volant vlevo Nožní brzda: mechanická Deutsche Perrot se servo-účinkem na všechna kola Ruční brzda: mechanická na zadní kola Rozvor krátký: 3.800 mm Rozvor standardní: 4.200 mm Rozvor prodloužený: 4.600 mm Rozchod vpředu: 1.600 mm Rozchod vzadu: 1.560 mm Světlost: 230 mm (pod rozvodovkou zadní nápravy) Nejmenší průměr otáčení: 17 metrů Kola: 20“, disková Hering Pneumatiky: 6,50 – 20 Transport, vzadu ve dvojmontáži Váha podvozku: cca 1.920 kg Nosnost podvozku bez nástavby: 3.500 kg Horní plocha rámu nad zemí: 555 mm Výška plochy plně naloženého valníku nad zemí: 970 mm Ložná plocha krátkéhoho valníku: 3.400 x 2.000 x 500 mm Ložná plocha standardního valníku: 3.600 x 2.000 x 500 mm Ložná plocha prodlouženého valníku: 4.000 x 2.000 x 500 mm Celková délka vozu s rozvorem 3,8 metru: 5.955 mm Celková délka vozu s rozvorem 4,2 metru: 6.225 mm Celková délka vozu s rozvorem 4,6 metru: 6.625 mm Šířka vozu: 2.050 mm Výška vozu (přes kabinu): 1.870 mm Maximální rychlost: 70 – 75 km / hod. Stoupavost: % Spotřeba nafty naloženého vozu na 100 km: cca 18 – 20 litrů Nádrž: vlevo, zavěšená vedle rámu Spotřeba oleje na 100 km: cca 0,55 litru Cena podvozku s kabinou: 5.780,- RM (Říšských marek)
Vůz byl nabízen ve třech variantách rozvoru - krátký rozvor byl 3,8 metru, standardní rozvor 4,2 metru a prodloužený 4,6 metru.
S tím se měnila také celková délka vozidla, která v krátkém provedení byla 5.955 mm, ve standardním provedení 6.225 mm a v prodlouženém provedení 6.625 mm.
Použitý motor Klöckner-Humboldt-Deutz typ D6 M 3,6 byl vznětový řadový šestiválec s předkomůrkami, který pracoval s kompresním poměrem 1 : 14,5 a při obsahu 3.584 ccm dával trvale 55 a krátkodobě až 60 koní.
Čtyřrychlostní, později pětirychlostní převodovka byla s motorem sešroubovaná do společného celku. Šlo o vlastní konstrukci Hansa-Lloyd, s vodorovně (v ose stromečku) dělenou odnímací vanou.
Vůz byl v přehledu v Německu vyráběných vozidel (Autobuch 1937) nabízen pod označením
BREMEN IV - D (Diesel) a to nejen jako valník, ale i jako podvozek k individuální dostavbě.
Typ Bremen IV D v provedení s krátkým rozvorem byl ve francouzském prospektu uváděn jako rychlý dvoutunový.
|