|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP SIDECARY - přehled výrobců TAP - sidecary Tlustoš Kbely ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
HARLEY-DAVIDSON 350 typy 1928
Zdokonalení modelů 1928:
Olejová pumpa Největší zdokonalení je v automatické regulaci výkonnosti olejové pumpy, řízené otočnou rukojetí plynu. Pumpa zůstává beze změny, jedině regulační vačka je nyní spojena s pákou ovládanou otočnou rukojetí, takže přidáním plynu mění se poloha této vačky, čímž se i zvětšuje množství oleje, dodávaného motoru pumpou. Ruční pumpu používáme nyní jen při propláchnutí motoru. Nová olejová pumpa prodlužuje životní dobu motoru a zlevňuje zároveň provoz a maže stejně dobře při rychlé i pomalé jízdě. Přední brzda Nová brzda na přední kolo, dodávaná místo dřívější vnitřní brzdy zadního kola, je nyní vnitřní (bubnová) expansní, ovládaná ruční pákou ze řidítek. Veškeré její díly snadno jsou přístupné a seřiditelné. Dvě brzdy zaručují jezdci absolutní jistotu za každých podmínek. Čistič vzduchu Zdokonalení motoru podle moderních konstrukčních novinek představuje čistič vzduchu, který zachycuje tuhé částice, obsažené ve vzduchu, jež přispívají k tvoření karbonu a opotřebování stěn válce. Prodlužuje tedy trvanlivost motoru.
Technické údaje Harley-Davidson 350 ccm - typ 1928
Motor: stojatý jednoválec SV Vrtání: Ø 73 mm Zdvih: 82,5 mm Obsah: 345,7 ccm Kompresní poměr: Výkon: 10 ks při 3.400 ot.min. Píst: z lehké hořčíkové slitiny Mazání: ztrátové, olejovou pumpou, řízenou bowdenem od plynové rukojeti Karburátor: Schebler s otočnou klapkou a klapkou vzduchu Zapalování: dynamobateriové 6V, s přerušovačem a zapalovací cívkou Doporučené svíčky: Předstih: řízený levou otočnou rukojetí Dynamo: Baterie: Primární převod: řetězem 1/2" x 5/16" v plechovém krytu Tlumič záběru: na řetězovém kolečku motoru Převodový poměr: Spojka: jednolamelová suchá, ovládaná nožní kolébkou Převodovka: třístupňová Řazení: ruční, v kulise po levé straně nádrže Převody: 1. rychlost - 2. rychlost - 3. rychlost - Sekundární převod: řetězem 1/2" x 5/16" Převodový poměr: Podvozek: Rám: jednoduchý, uzavřený, z trubek letovaných do mufen Přední vidlice: Harley-Davidson, trubková s tlačenými raménky Zdvih předního pérování: Zadní blatník: dělený výklopný pro vyjímání kola Nosič: na přání Sedlo: Messinger, výkyvné, podepřené teleskopem v rouře rámu Kola: drátová 26"palcová Ráfky: falcové Pneumatiky: 26 x 3,3" Brzda přední: půlbubnová vnitřní, ovládaná páčkou na řidítkách Brzda zadní: pásová vnější, ovládaná táhlem od nožního pedálu Parametry: Délka: Šířka: Výška: Rozvor: 1.397 mm Světlost: 115 mm Váha stroje: Dovolené zatížení: Nádrž: sedlová, hlavní a zásobní pro 13,5 litru benzínu a 3¼ oleje Spotřeba: 3,8 litru na 128-144 km Max. rychlost: 60 mph (cca 96 km/hod.)
Jednoválec 350 ccm SV
těší se neobvyklé popularitě pro své velké pohodlí při jízdě, pro snadnou ovladatelnost a pro úspornost při velké síle a tažnosti do kopce. Pro cestovní i obchodní účely je s oblibou vyhledáván jako ideální stroj. Mnoho důležitých konstrukčních změn činí z jednoválce 1928 stroj ještě dokonalejší, než dřívější modely a dodává mu větší trvanlivosti a vytrvalosti. Nová olejová pumpa dobře zásobuje motor správným množstvím oleje při každé rychlosti; čistič vzduchu zabraňuje vnikání prachu a nečistoty do válce; nový píst z hliníkové slitiny se dvěma kroužky odvádí rychle teplo a zmenšuje vibrace. Řetěz je nyní rozměrů 1/2 x 5/16" palce, což mu dodává delší trvanlivosti, stejně jako kolečkám. Cennou vlastností jednoválce 350 ccm je snadná přístupnost všech důležitých částí. Odstranění karbonu jest velice jednoduché a vyžaduje nejvýše 20 minut. Solidní konstrukce motocyklů Harley-Davidson je známá. K zpracování se používá jen nejlepšího materiálu. Pečlivé dílenské provedení, řada zkoušek a prozkoumání každé jednotlivé součástky během výroby vylučují úplně možnost, že by nedokonalé součástky byly použity k montáži. Pro motocyklistu, žádajícího úspornost provozu a absolutní spolehlivost, je 350 ccm jednoválec ideálním strojem. |