|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 AERO - sidecary 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953
Poslední aktualizace:
8.10.2024 R - RENAULT 4CV Auta - RENAULT 4CV - 1955 7.10.2024 B - BRUTAROVÁ Jaroslava |
|
HH.R.D. - VincentMimořádně rychlý, litrový anglický motocykl, předchůdce všech "superbiků".Výrobce: The Vincent-HRD Co., Ltd., The Great North Road, Stevenage celý článek HAILehký motocykl, vystavovaný na Berlínském autosalonu 1939.Výrobce: HAI - MOTORENFABRIK, Wien 25 - Liesing celý článek HANOMAG - osobní 1,3 litru typ 13 - 1939Výroba aerodynamického osobního automobilu Hanomag 1,3 litru typ 13 byla zahájena těsně před koncem roku 1938, oficielně byl nový vůz představen v lednu 1939. Jeho zaoblená karoserie byla inspirovaná aerodynamickými studiemi prof. Jaraye ze začátku třicátých let. celý článekHANOMAG - tahač 55 Diesel-Schnell-TransporterRychlý dieselový transportér HANOMAG - Diesel o výkonu 55 koníVýrobce: HANOMAG/HANNOVER, Automobil- und Schlepperbau celý článek HANOMAG - tahač SS 100 GigantHanomag SS 100 GigantNěmecká firma Hanomag – Hannoversche Maschinenbau A.G. se sídlem v Hannoveru se zabývala výrobou vozidel už v letech před první světovou válkou a dá se říci, že její záběr byl pořádně široký. Od lokomotiv až po parní traktory, určené převážně pro zemědělské použití. První automobil s benzínovým motorem vyjel z továrny v roce 1924 – byl to legendární dvousedadlový vozík ... celý článek HANOMAG - tahač SS 20Malý silniční traktor, určený pro vlečení nákladů až 7,5 tuny.Výrobce: Hannoversche Maschinenbau A.G., Hannover celý článek HANOMAG - traktor RL 20 - malý zemědělský dieselMalý zemědělský traktor Hanomag RL 20 je vybaven čtyřválcovým čtyřtaktním Diesel-motorem, pracujícím na principu osvědčených předkomůrek.Motor má odnímatelnou hlavu válců a výměnné válcové vložky ze speciálního materiálu. celý článek HANOMAG 2/10 PS - KommißbrotDvousedadlový lidový automobil revoluční konstrukce s jednoválcovým 500 ccm motorem vzadu.Výrobce: Hannowersche Maschinenbau AG vorm. Georg Egestorff, Automobilabteilung, Hannover - Linden (Hannoverská strojírna akc.spol. předtím Georg Egestorff, Automobilní oddělení, Hannover - Linden) celý článek HANOMAG SturmNejvětší typ z výrobního programu osobních vozů firmy HANOMAG - Hannoversche Maschinenbau A.G., se šestiválcovým motorem o obsahu 2,25 litru. celý článekHANSA - LLOYD nákladní typ 2½ tuny "Bremen IV D"2½/tunový nákladní automobil s dieselovým motorem vyráběný v letech 1936-1938.Výrobce: Hansa-Lloyd-Goliath-Werke AG., Bremen 11, Německo celý článek HARLEY-DAVIDSON 350 typy 1928Jednoválcový cestovní motocykl s motorem se spodovými ventily SV.Výrobce: Harley-Davidson celý článek HARLEY-DAVIDSON sidecaryPravostranný sidecar, model 1929, který byl na zadní straně firemního prospektu nabízen k motocyklu Harley-Davidson 1200 ccm. celý článekHARLEY-DAVIDSON typ 42 WLAAmerický těžký armádní motocykl, vyráběný za druhé světové války v obrovských počtech nejen pro americkou armádu, ale i pro spojenecké jednotky a dodávky Rudé armádě do Sovětského Svazu.Výrobce: Harley-Davidson Motor Company, Milwaukee, Wisconsin, U.S.A. celý článek HARLEY-DAVIDSON typ 42 WLCAmerický těžký armádní motocykl, vyráběný v sólo i sidecarovém provedení pro kanadskou armádu.Výrobce: Harley-Davidson Motor Company, Milwaukee, Wisconsin, U.S.A. celý článek HECKER K 125Hecker - Fahrzeug - FabrikLenaustra3e 7 Nürnberg Telefon 62021 Lehký motocykl s jednoválcovým dvoutaktním motorem značky ILO, který byl uveden na trh až v těsně poválečných letech. celý článek HECKER VM-1Motorové kolo s pomocným motorem F & S 98 ccm, rok výroby 1939Výrobce: Hecker Fahrzeugfabrik, Lenaustra3e 7, Nürnberg, Deutschland celý článek HENDERSONTento česky psaný prospekt zahrnuje nabídku jednak čtyřválcových motocyklů Henderson, jednak vidlicových dvouválců Super X.Protože je zde uveden pod písmenem "H" a heslem "Henderson", jsou zde zobrazeny pouze ty stránky, které se týkají motocyklů Henderson. Druhou část prospektu, týkající se motocyklů Super X, najdete v archivu pod písmenem "S" a následným heslem "Super X". celý článek HENSCHEL nákladní typ 30 T 2Henschel 30 T 2 – rychlá dieselová třítunkaVýrobce: HENSCHEL & SOHN, Kassel, Deutschland celý článek HENSCHEL nákladní typ 33 B 1Třínápravový nákladní vůz se zvýšenou průchodností v terénu, postavený německou firmouHenschel & Sohn GmBH, Kassel, Deutschland celý článek HENSCHEL nákladní typ 33 G 1Šestikolový terénní Henschel 33 G 1Od první světové války uběhlo sotva deset let a Německo už se zase začalo plánovitě vyzbrojovat. Všeobecně panoval názor, že válka se prohrála jen souhrou nešťastných rozhodnutí, ta příští, že už se vyhraje. Hlavní je se na ni dobře připravit! Po zkušenostech z války první požadovala Říšská branná moc (Reichswehr) vozidla, schopná provozu ve ztížených ... celý článek HENSCHEL nákladní typ 38 S 1Původně byla firma Henschel & Sohn GmbH, společnost s ručením omezeným se sídlem v německém Kasselu, výhradně výrobcem lokomotiv. K rozhodnutí, pustit se také do výroby náklaďáků, došlo až v roce 1924. A protože s tím nebyly žádné zkušenosti, bylo logické, že si firma start v této branži usnadnila pro začátek zakoupením licence švýcarské značky FWB.Tudíž první pětitunový nákladní Henschel z roku ... celý článek HENSCHEL nákladní typ 5 GHenschel typ 5 GVýrobce: HENSCHEL & SOHN A.-G., KASSEL, DEUTSCHLAND celý článek HORCH nákladní typ H 3Třítunový nákladní vůz, vyráběný těsně po skončení druhé světové války v závodech Horch Werke ve Zwickau (DDR). celý článekHURIKAN "Rychlík" 250 ccmSilniční závodní Hurikan "rychlík" byl určen pro okruhové rychlostní závody.Na rozdíl od ostatních Hurikanů měl hliníkovou benzínovou i olejovou nádrž, italské závodní ráfky Borrani a přední kolo o průměru 21 palců. Původně byl postaven s motorem o obsahu 250 ccm, ale podle potřeby se v něm mohl střídat i alternativní závodní motor 350 ccm. Závody s ním většinou jezdil František Irmiš z ... celý článek HURIKAN - první prototypZávodní motocykl konstrukce Vladislava "Slávka" Vlka, jednoho z našich nejlepších závodních jezdců předválečných let.První prototyp vznikl za války, ve spolupráci s Františkem Dvořákem a dalšími kamarády z motocyklové branže, ve Vlkově soukromé garáži v Praze na Pankráci, nacházející se v místech, kde se říkalo "Na Zelené lišce". Foto hotového stroje před garáží. celý článek HURIKAN Special 250 výr. číslo 002Druhý exemplář motocyklu Hurikan, který vznikl ve vývojové dílně Motorpal n.p. Jihlava, kde jeho tvůrce Vladislav Vlk byl zaměstnán jako vedoucí vývojové dílny a směl se souhlasem generálního ředitele ing. Železného po pracovní době na svých motocyklech Hurikan pracovat. celý článekHURIKAN Special 250 výr. číslo 004Sportovně-cestovní verze motocyklu Hurikan, která vznikla ve vývojové dílně "u Pártlů" a o níž si její tvůrce Vladislav Vlk dělal představu, že by se mohla v n.p. Motor-Union České Budějovice sériově vyrábět.To ale bylo, zejména z pohledu podniku, nereálné... celý článek HURIKAN Special 250 výr. číslo 005Poslední vyrobený motocykl Hurikan měl výrobní číslo 005 a přihlášen do evidence byl v roce 1949.Jeho konstruktérem byl závodník Vladislav Vlk, v té době zaměstnaný jako vedoucí vývojové dílny firmy MOTOR UNION n.p. České Budějovice, která byla později přejmenovaná na n.p. Motor - Jikov České Budějovice. celý článek HURIKAN Special 350 ccm výr. číslo 003Hurikan číslo 003čtyřtaktní soutěžní motocykl, postavený v jediném exempláři motocyklovým závodníkem Vladislavem Vlkem v době, kdy byl vedoucím prototypové dílny Motorpalu Jihlava. celý článek |