|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) STADION S 11 - 1961 ZETOR 25 - traktor FAVORIT - sidecary
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
IFA (DKW) F 9Osobní automobil nižší střední třídy s dvoutaktním tříválcovým motorem a pohonem přední nápravy. Výrobce:
Technické údaje IFA F 9:
Motor: dvoutaktní tříkanálový tříválec s vratným vyplachováním Typ: F 9 Vrtání: Ø 70 mm Zdvih: 78 mm Obsah: 900 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6,25 Výkon: 28 / 30 ks při 3 600 / 3.800 ot./min. Písty: z lehké slitiny hlava válců: z hliníkové slitiny, s půlkulatými spalovacími prostory Blok válců: ze šedé litiny, vcelku s horní polovinou klikové skříně Kliková skříň: z litiny, vodorovně dělená v ose klikového hřídele Klikový hřídel: slisovaný z několika dílů Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, válečková Ojniční ložiska: válečková Rozvod: pístem Časování: SZ 49° před HÚ, SK 49°po DÚ, VZ 67°před DÚ, VK 67°po DÚ Karburátor: horizontální, BVF Doprava paliva: samospádem Obsah nádrže: 25 litrů (pod kapotou za motorem) Chlazení: vodní, termosyfonové, podporované 4-lopatkovým větrákem Obsah chladiče: 10 litrů (chladič za motorem) Mazání: olejem přidaným do benzínu v poměru 1 : 25 Uložení hnacího agregátu: tříbodové, v gumových silentblocích Zapalování: bateriové s rozdělovačem a cívkou Regulace předstihu: automatická - odstředivá Hodnoty předstihu: v klidu 2-3 mm před HÚ, max.otáčky 8 mm Svíčky: Ø 18 mm, Baterie: 6V / 60 Ah Dynamo: 6V / 190 W Starter: 6V / 0,6 ks Spojka: jednolamelová, suchá Převodovka: v bloku s motorem, 4-rychlostní se zpátečkou a volnoběžkou Řazení: deštníkovou pákou v palubní desce Převody: 1 - 3,5 2 - 2,06 3 - 1,35 4 - 0,96 Rozvodovka: vcelku s převodovou skříní Převod rozvodovky př. nápravy: ozubené soukolí Gleason 1 : 4,875 Hnací náprava: přední Pérování vpředu: příčným listovým perem a dělenými spodními rameny Tlumiče předního pérování: hydraulické pákové, dvojčinné Zadní náprava: pevná, vedená vlečenými rameny Pérování vzadu: příčným listovým pérem Tlumiče zadního pérování: hydraulické pákové, dvojčinné Rám: obvodový nosník čtyřhranného průřezu Karoserie: celokovová, uzavřená dvoudveřová Kufr: přístupný zvenku zezadu Řízení: hřebenové, volant vlevo Nožní brzda: IFA, hydraulická jednookruhová, na všechna kola Ruční brzda: mechanická na zadní kola Mazání podvozku: jednotlivými maznicemi Kola: plné ocelové disky s ráfkem 3,25 D x 16", zális 33 mm, upevněné 5-ti šrouby Pneumatiky: 5,00 – 16" Rozvor: 2 350 mm Rozchod vpředu: 1 190 mm Rozchod vzadu: 1 260 mm Délka vozu: 4 200 mm Šířka: 1 600 mm Výška: 1 450 mm Nejmenší průměr otáčení: cca 10 m Pohotovostní váha vozu: 870 kg Přípustné zatížení: 380 kg Nejvyšší rychlost: 110 km / hod. Spotřeba na 100 km: 8,5 l |