|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 TAP - sidecary Tlustoš Kbely ERA - sidecary JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek)
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
INDIAN model 3 Chief - 1946
V roce 1946 Indian Motocycle Company nabízí ve svém prospektu nový Indian model 3 Chief (model 346) a to ve dvou základních verzích: s bateriovým zapalováním (346B) a se zapalováním magnetem (346M).
V prospektu se výrobce mimo jiné chlubí i kluzákovým odpružením zadního kola dvojčinnými vinutými pružinami s integrovanými olejovými tlumiči. A nakonec – nabízí stroj ve třech základních barvách: DeLuxe černá, Indian červená a Police stříbrná.
Indian Sidecar
"Nádherná proudnicová aerodynamická karosérie a bezpečnostní konstrukce s čalouněným sedadlem a opěradlem. Prostorný trup s objemným zavazadlovým prostorem tvoří z tohoto sidecaru ideální komfortní vybavení pro spolucestující a zavazadla jak ve městě, tak na těch nejdelších cestách" ... praví prospekt. Výrobce nabízel i Indian Sidevan, což byla nákladní verze sidecaru pro „efektivní obchodní dopravu s nízkými náklady“. Základní data sidevanu: Uzavřená skříňová nebo otevřená valníková karosérie, tvořená dřevěným rámem potaženým vlnitým plechem, s uzamykatelnými dvířky, vnitřní rozměry 1346 x 654 x 406 mm, to celé odpruženo dvěma půleliptickými podélně montovanými pery. Brzděné sidecarové kolo, nosnost 226 kg.
Chief z roku 1946 měl paralelogramovou přední vidlici, s rameny svářenými z výlisků z ocelového plechu a extrémně hluboké elegantní blatníky, ze kterých se stala image, přetrvávající existenci značky a dnes napodobovaná výrobci moderních chopperů a silničních cruiserů...
Technické údaje:
Motor: dvouválcový vidlicový čtyřtakt s ventilovým rozvodem SV, vzduchem chlazený
Vrtání: Ø 82,5 mm Zdvih: 113 mm Obsah: 1.206 ccm Mazání: cirkulační tlakové, s chladičem oleje Zapalování: šestivoltové, bateriové s rozdělovačem(model 346B) nebo magneto (model 346M) Elektrická výzbroj: baterie 6 V/29 Ah, dynamo Auto–Lite s tříkartáčovou regulací, el. houkačka Osvětlení: reflektor s dvouvláknovou žárovkou, nebo zatavenou parabolou "sealed beam" Koncová lampa: kombinovaná s brzdovým "stop" světlem Objem benzínové nádrže: 15,8 litrů Objem olejové nádrže: 2,82 litru Převodovka: třírychlostní s ručním řazením (čtyřrychlostní na přání) Primární převod: dvojitým řetězem s napínačem, uzavřeným v olejové lázni Sekundární převod: válečkovým řetězem Spojka: vícelamelová, v olejové lázni, ovládaná nožním kolébkovým pedálem Rám: dvojitý trubkový, natvrdo letovaný do rámových spojek (mufen) Kola: 18" palcová drátěná, vzájemně vyměnitelná (alternativně 16"palcová) Pneu: 4,00 - 18 (kola a pneu 5,00 - 16 na přání) Parametry: Délka: Šířka: Výška: Rozvor: 1550 mm Spotřeba: l / 100 km Max. rychlost:
Podle prospektu z archivu Jihočeského motocyklového musea zpracoval Jenyk Kostohryz.
|