![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 STADION S 22 - 1962 (exportní) ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích AERO - sidecary JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek)
Poslední aktualizace:
24.3.2025 F - FIAT 501 19.3.2025 A - ADLER 2,5 litru typ 10 (1937 - 1940) 10.3.2025 E - ESO - motokros MC |
|
ITAR 750
Motocykl originální konstrukce ing. Josefa Zubatého z jinonické továrny Walter. Jeho charakteristickým rysem byl dvouválcový čtyřtaktní motor s protilehlými válci (boxer), avšak uložený v rámu podélně, jedním válcem dopředu a druhým dozadu. Původní Zubatého koncept pocházel údajně již z roku 1917, ale firma Walter tento motocykl nikdy nevyráběla a podklady prodala Janatkově firmě.
Janatkovi se podařilo uzavřít zakázku s novou československou armádou, na základě které armádě do roku 1926 řadu motocyklů dodal. Na tomto snímku je Itar se sportovním doutníkovým sidecarem z hliníkového plechu, za jehož řidítky sedí pan Josef Pšaidl. Pozoruhodný je na motocyklu namontovaný luxusní francouzský reflektor Marchal, doplněný hledacím reflektorem na řidítkách. V pozadí je vidět předek lehkého nákladního vozu Škoda 104. |