|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP Svatební oznámení pro Libora Gýnu JAWA 500 OHC model 15 - 1953 MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949 JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek)
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
JAWA-ČZ 125/150 - druhá kývačkaInovované provedení první strakonické kývačky, vyráběné od roku 1955 s celonábojovými brzdovými bubny. Výrobce: Závody 9. května, národní podnik, Praha – Strašnice (Jawa) Výrobce motoru: ČZM Strakonice
Technické údaje Jawa-ČZ 125 ccm (Jawa-ČZ 150 ccm)
inovovaného provedení s celonábojovými brzdami od poloviny roku 1955: Motor: ČZ 125c (ČZ 150c) Typ: 351.01 (352.01) Jednoválcový dvoutakt v bloku se třístupňovou převodovkou Vrtání: Ø 52 mm (Ø 57 mm) Zdvih: 58 mm (58 mm) Obsah: 123,2 ccm (148 ccm) Kompresní poměr: 1 : 7 (1 : 6,9) Maximální výkon: 5 ks (6,2 ks) při 4.250 ot./min. Maximální kroutící moment: Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25 Karburátor: Jikov 2918 HC Zapalování: setrvačníkové magnetové na pravém konci klikového hřídele Dynamo: 6V / 45W Baterie: pouze na přání - 6V / 14 Ah, ukostřen minus pól Předstih: 4,8 - 5 mm před horní úvratí Svíčka: PAL 14 / 175 Spojka:lamelová, v olejové lázni Primární převod: řetězem v olejové lázni Převodový poměr: 22 : 45 (počty zubů) Převodovka: čtyřrychlostní, s nožním řazením Technické údaje Jawa-ČZ 125 ccm (Jawa-ČZ 150 ccm): Motor: ČZ 125c (ČZ 150c) Typ: 351 (352) Jednoválcový dvoutakt v bloku se třístupňovou převodovkou Vrtání: Ø 52 mm (Ø 57 mm) Zdvih: 58 mm (58 mm) Obsah: 123,2 ccm (148 ccm) Kompresní poměr: 1 : 7 (1 : 6,9) Maximální výkon: 5 ks (6,2 ks) při 4.250 ot./min. Maximální kroutící moment: Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25 Karburátor: Jikov 2918 HC se vzduchovou přívěrou sytiče Zapalování: setrvačníkové magnetové na pravém konci klikového hřídele Dynamo: 6V / 45W Baterie: pouze na přání - 6V / 14 Ah, ukostřen minus pól Předstih: 4,8 - 5 mm před horní úvratí Svíčka: PAL 14 / 175 Spojka: lamelová, v olejové lázni Primární převod: pouzdrovým řetězem 3/8“ x 3/8“ v olejové lázni Převodový poměr: 22 : 45 (počty zubů) Převodovka: 3-rychlostní, s nožním řazením 1. rychlost - 1 : 22,76 (1. rychlost - 1 : 20,2) 2. rychlost - 1 : 10,73 (2. rychlost - 1 : 9,54) 3. rychlost - 1 : 7,72 (3. rychlost - 1 : 6,87) Sekundární převod: válečkovým řetězem ½“ x 5/16“ – 114 článků Převodový poměr: 17 : 44 (počet zubů) t.j. 1 : 2,59 Rám: jednoduchý uzavřený, svařovaný z obdélníkových profilů Přední vidlice: teleskopická Zdvih předního kola: 130 mm Zadní vidlice: kyvná Zdvih zadního kola: 100 mm Kola: 16“ drátová (36 drátů v kole) Ráfek přední: 2,25 x 16 Pneu přední: 3,00 – 16 Tlak vzduchu vpředu: 1,2 – 1,3 atm Ráfek zadní: 2,25 x 16 Pneu zadní: 3,00 – 16 Tlak vzduchu vzadu: 2,00 atm Objem nádrže: 13 l (z toho asi 1 l rezerva) Brzdy: celonábojové, čelisťové, Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a táhlem Průměr brzdových bubnů: Ø 140 mm Šířka obložení: 35 mm, nýtované Parametry: Největší délka: 1.960 mm Šířka (přes řidítka): 700 mm Výška: 1.030 mm Rozvor: 1.310 mm Světlost: 140 mm Výška sedla nad zemí: 730 mm Úhel sklonu přední vidlice: 62° Stopa (závlek kola): 70 mm Vlastní váha (bez paliva): 108 kg Pohotovostní váha: 118 kg Dovolené zatížení: 150 kg Celková přípustná váha: 268 kg Spotřeba: 3,1 l / 100 km (3,0 l/100km)při průměrné rychlosti 60 km Max. rychlost: 75 km/hod (85 km{hod.) |