|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 Svatební oznámení pro Libora Gýnu 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 DŘEVOPLYN - náhradní paliva
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
JAWA-ČZ 125/175Cestovní motocykl jednotné řady, vyráběný v období 1955 - 1959. Byl prvním strakonickým motocyklem, vybaveným 4-rychlostní převodovkou a vyráběl se ve dvou objemových provedeních: Typ 355 s motorem 125 ccm Typ 356 s motorem 175 ccm Výrobce: ČZ n.p., Strakonice, ČSSR
Z výkladní skříně Mototechny Č. Budějovice v roce 1959.
Stopětasedmdesátka byla tehdy nabízena za 7.000,- Kčs
Pravděpodobně nejznámějším exemplářem kývačky Jawa-ČZ 175 byl tento milióntý vyrobený kus, který sjel z výrobního pásu Českých závodů motocyklových v roce 1959 a který byl proveden ve zvlášť efektním provedení ve zlaté metalíze a s mimořádně bohatým chromováním.
Strakonická továrna se na tento okamžik dlouho a pečlivě připravovala (téměř rok předem).
Technické údaje Jawa-ČZ 125 ccm typ 355 (Jawa-ČZ 175 typ 356)
Motor: Jednoválcový dvoutakt v bloku se čtyřstupňovou převodovkou Vrtání: Ø 52 mm (Ø 58 mm) Zdvih: 58 mm (65 mm) Obsah: 123,2 ccm (171,7 ccm) Kompresní poměr: 1 : 7 Maximální výkon: 8 ks (8,5 ks dle štítku) při 4.500 ot./min. Maximální kroutící moment: kgm při 2.750 ot./min. Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25 Karburátor: Jikov 2924 Monoblok s přívěrou vzduchu v pryžovém hrdle k filtru sání Zapalování: 6V bateriové Dynamo: 6V / 45W Baterie: 6V / 7 Ah, ukostřen plus pól Předstih: Svíčka: Spojka: lamelová, v olejové lázni Primární převod: řetězem v olejové lázni, 50 článků Převodový poměr: Převodovka: čtyřrychlostní, s nožním řazením 1. rychlost - 1 : 16,82 2. rychlost - 1 : 9,61 3. rychlost - 1 : 7,00 4. rychlost - 1 : 5,59 Sekundární převod: válečkovým řetězem ½“ x 5/6“ – 114 článků Kola: 16“ drátová (36 drátů v kole) Ráfek přední: 2,25 x 16 Pneu přední: 3,00 – 16 Tlak vzduchu vpředu: Ráfek zadní: 2,50 x 16 Pneu zadní: 3,25 – 16 Tlak vzduchu vzadu: 2,00 atm Objem nádrže: 13 l (z toho asi 1 l rezerva) Brzdy: mechanické, čelisťové plnonábojové Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a bowdenem Průměr brzdových bubnů: Ø 140 mm Šířka obložení: 35 mm, nýtované Parametry: Největší délka: 1.960 mm Šířka (přes řidítka): 680 mm Výška: 1.000 mm Rozvor: 1.310 mm Světlost: mm Výška sedla nad zemí: 730 mm Úhel sklonu přední vidlice: 62° Stopa (závlek kola): 70 mm Přední vidlice: teleskopická s hydraulickým tlumením Zdvih vepředu: 130 mm Zadní vidlice: kyvná, se dvěma hydraulicky tlumenými pružícími jednotkami Zdvih vzadu: 100 mm Vlastní váha (bez paliva): 115 kg Pohotovostní váha: 111 kg Dovolené zatížení: 125 kg Celková přípustná váha: 261 kg Spotřeba na 100 km: při průměrné rychlosti 60 km Max. rychlost: 90 km/hod. Max. stoupavost: 38% |