|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 ŠKODA nákladní typ 150 STADION S 11 - 1961 JIKOV - karburátory motocyklové SIDECARY - přehled výrobců
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
JAWA 550 - "Pionýr"Malý jednomístný motocykl obsahu 50 ccm, vyráběný v letech 1955 - 1958. Konstrukce: Z9K Jawa Praha, Josef Jozíf a kolektiv Výrobce: Považské strojárne n.p. Považská Bystrica
Technické údaje Jawa 550 Pionýr:
Motor: Jednoválcový ležatý dvoutakt v bloku s 3-stupňovou převodovkou Vrtání: Ø 38 mm Zdvih: 44 mm Obsah: 49,9 ccm Kompresní poměr: 1 : 6,6 Maximální výkon: 1,5 ks (1,1 kW) při 5.500 ot./min. Maximální kroutící moment: 2 Nm při 4.800 ot./min. Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25 Karburátor: Jikov 2912 s otočnou růžicí přívěry filtru vzduchu Hlavní tryska: 68 Volnoběžná tryska: 38 Zapalování: s mechanickým přerušovačem a cívkou Dynamo: 6V / 45W na pravém konci klikového hřídele Předstih: 4,8 - 5 mm před horní úvratí Svíčka: PAL 14 / 175 Spojka: 5-lamelová, v olejové lázni Primární převod: válečkovým řetězem v olejové lázni Převodový poměr: 1 : 2,43 () Převodovka: třírychlostní, s nožním řazením 1. rychlost - 1 : 2,94 2. rychlost - 1 : 1,71 3. rychlost - 1 : 1 Sekundární převod: válečkovým řetězem ½“ x 5/6“ – 110 článků Převodový poměr: 1 : 4,23 ( 13 : 55 zubů) Rám: Otevřený (dámský), svařovaný z obdélníkového profilu Přední vidlice: teleskopická bez tlumení Zdvih předního pérování: 90 mm Zadní vidlice: kyvná, obloukového provedení s dvojicí spirálových per bez tlumení Zdvih zadního pérování: 50 mm Kola: 16" drátová (36 drátů v kole) Ráfek přední: 2,25 x 16" Pneu přední: 2,50 – 16 Tlak vzduchu vpředu: 1,2 – 1,3 atm Rozměr drátů pravých: Ø 3,1 x 176 mm Rozměr drátů levých: Ø 3,1 x 220 mm Ráfek zadní: 2,25 x 16" Pneu zadní: 2,50 - 16 Tlak vzduchu vzadu: 2,00 atm Rozměr drátů pravých i levých: Ø 3,1 x 220 mm Objem nádrže: 3,5 litru (z toho asi 0,5 litru rezerva) Brzdy: půlbubnové čelisťové Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a táhlem Průměr brzdových bubnů: Ø 100 mm Šířka obložení: mm, nýtované Parametry: Délka: 1.770 mm Šířka (přes řidítka): 600 mm Výška: 936 mm Rozvor: 1.165 mm Světlost: 144 mm Výška sedla nad zemí: 720 mm Úhel sklonu přední vidlice: 62° Stopa (závlek kola): 70 mm Vlastní váha (bez paliva): 47 kg Pohotovostní váha: 50 kg Dovolené zatížení: 130 kg Celková přípustná váha: 180 kg Spotřeba: 2 l / 100 km Max. rychlost: 45 km/hod. Stoupavost: 32%
Reklamní snímek, nafotografovaný se stejným prototypem (viz tachometr v reflektoru). Autorem byl tehdy známým vynikající fotograf Vilém Heckel, který fotografoval nejen pro továrnu Jawa (v té době Z9K Praha), ale i pro AZNP (Auto Škoda) a další naše podniky...
|