|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) STADION S 22 - 1962 (exportní) AERO - MINOR ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c
Poslední aktualizace:
11.9.2024 D - DKW typ ZM 3.9.2024 J - JAWA 350 - pérák O - OGAR 350 (Jawa) - 1948 |
|
JAWA 500 OHC - typ 02 z let 1956-57
Technické údaje Jawa 500 OHC - typ 15/02
Motor: dvouválcový paralelní čtyřtakt OHC v bloku s převodovou skříní Typ: 15/02 Ventilový rozvod: OHC, vačka poháněná svislým hřídelem s kuželovým soukolím Vrtání: Ø 65 mm Zdvih: 73,6 mm Obsah: 488 ccm Kompresní poměr: 1 : 7 Výkon: 28 ks (20,6 kW) při 6.300 ot./min. Maximální kroutící moment: 3,9 kpm při 4.000 ot./min. Mazání: tlakové, oběžné se separátní olejovou nádrží pod sedlem Olejové čerpadlo: zubové, trojité s jednou výtlačnou a dvěma odsávacími sekcemi Karburátor: Jikov 2924 HZ dvoušoupátkový Zapalování: dynamobateriové 6V, se dvěma přerušovači a dvěma zapalovacími cívkami Doporučené svíčky: PAL 14–7R v zimě, PAL 14-8R v létě Předstih: odstředivý regulátor v rozsahu 20 - 40° (měřeno ve stupních klikového hřídele) Dynamo: Pal 6V / 60 W Baterie: 6V / 14 Ah, typ 3M14, ukostřen kladný (+) pól Primární převod: dvojitým řetězem 2 x 9,525 x 5,62 (70 článků) v olejové lázni Převodový poměr: 1 : 1,85 (27 : 50 zubů) Spojka: vícelamelová (5 lamel), korková, v olejové lázni Převodovka: čtyřstupňová, s nožním řazením a samočinným vypínáním spojky Převody: 1. rychlost - 1 : 3,01 2. rychlost - 1 : 1,99 3. rychlost - 1 . 1,35 4. rychlost - 1 : 1 Sekundární převod: válečkovým řetězem 5/8" x 1/4" (98 článků) Převodový poměr: 1 : 2,81 (15 : 45 článků) Podvozek: Rám: jednoduchý, dole otevřený, z trubek obdélníkového průřezu Přední vidlice: teleskopická s vnitřními spirálovými pružinami a olejovými tlumiči pérování Zdvih předního pérování: 150 mm Úhel sklonu vidlice: 62° Stopa (závlek kola): 72 mm Zadní pérování: kluzákové se spirálovými pružinami, bez tlumení Zdvih zadního pérování: 50 mm Sedlo: výkyvné se stavitelnými pružinami a třecím tlumičem, výška nad zemí 730 mm Kola: drátová 19"palcová Ráfek přední: prohloubený 1,85 B x 19“ Pneu přední: 3,25 – 19 Huštění vpředu: 1,4 - 1,5 atm Ráfek zadní: prohloubený 2,15 B x 19“ Pneu zadní: 3,50 - 19 Huštění vzadu: 1,8 - 2,00 atm Brzdy: celonábojové čelisťové, průměr bubnu Ø 250 mm, šíře obložení 35 mm Počet míst: 1 + 1 Obsah benzinové nádrže: 16 litrů (z toho rezerva cca 1,5 litru) Obsah olejové nádrže: 4 litry Parametry: Délka: 2.110 mm Šířka: 720 mm (přes řidítka) Výška: 982 mm Rozvor: 1.372 mm Světlost: 115 mm Váha stroje: 174 kg (bez paliva) Dovolené zatížení: 200 kg Celková přípustná váha: 392 kg Spotřeba: 4 l / 100 km (měřeno při rychlosti 60 km/hod.) Max. rychlost: 135 km/hod. vsedě (145 km/hod. vleže)
1956
Z publikace Československá motorová vozidla, vydané MAP (Ministerstvem automobilového průmyslu a zemědělských strojů) pro rok 1956. |