|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 Svatební oznámení pro Libora Gýnu ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
JAWA 500 OHC - typ 01
Modernizované provedení Jawa 500 ccm OHC - typ 01.
Výrobce: Závody 9. května n.p., Praha Překonstruovaný motor dostal novou hlavu válců a náhon svislého královského hřídele kuželovými koly místo původního šnekového ozubení.
Technické údaje Jawa 500 OHC - typ 15/01
Motor: dvouválcový paralelní čtyřtakt OHC v bloku s převodovou skříní Typ: 15/01 Ventilový rozvod: OHC, vačka poháněná svislým hřídelem s kuželovým soukolím Vrtání: Ø 65 mm Zdvih: 73,6 mm Obsah: 488 ccm Kompresní poměr: 1 : 7 Výkon: 28 ks (20,6 kW) při 6.000 ot./min. Maximální kroutící moment: 3,9 kpm při 4.000 ot./min. Mazání: tlakové, oběžné se separátní olejovou nádrží pod sedlem Olejové čerpadlo: zubové, trojité s jednou výtlačnou a dvěma odsávacími sekcemi Karburátor: Jikov 2924 HZ dvoušoupátkový Zapalování: dynamobateriové 6V, se dvěma přerušovači a dvěma zapalovacími cívkami Doporučené svíčky: PAL 14–7R v zimě, PAL 14-8R v létě Předstih: odstředivý regulátor v rozsahu 20 - 40° (měřeno ve stupních klikového hřídele) Dynamo: Pal 6V / 60 W Baterie: 6V / 14 Ah, typ 3M14, ukostřen kladný (+) pól Primární převod: dvojitým řetězem Duplex 3/8" x 7/32" (70 článků) v olejové lázni Převodový poměr: 1 : 1,85 (27 : 50 zubů) Spojka: vícelamelová (5 lamel), korková, v olejové lázni Převodovka: čtyřstupňová, s nožním řazením a samočinným vypínáním spojky Převody: 1. rychlost - 1 : 3,01 2. rychlost - 1 : 1,99 3. rychlost - 1 . 1,35 4. rychlost - 1 : 1 Sekundární převod: válečkovým řetězem 5/8" x 3/8" (98 článků) Převodový poměr: 1 : 2,81 (15 : 45 článků) Podvozek: Rám: jednoduchý, dole otevřený, z trubek obdélníkového průřezu Přední vidlice: teleskopická s vnitřními spirálovými pružinami a olejovými tlumiči pérování Zdvih předního pérování: 150 mm Úhel sklonu vidlice: 62° Stopa (závlek kola): 72 mm Zadní pérování: kluzákové se spirálovými pružinami, bez tlumení Zdvih zadního pérování: 50 mm Sedlo: výkyvné se stavitelnými pružinami a třecím tlumičem, výška nad zemí 730 mm Kola: drátová 19"palcová Ráfek přední: prohloubený 1,85 B x 19“ Pneu přední: 3,25 – 19 Huštění vpředu: 1,4 - 1,5 atm Ráfek zadní: prohloubený 2,15 B x 19“ Pneu zadní: 3,50 - 19 Huštění vzadu: 1,8 - 2,00 atm Brzdy: půlnábojové čelisťové, průměr bubnu Ø 200 mm, šíře obložení 30 mm Počet míst: 1 + 1 Obsah benzinové nádrže: 16 litrů (z toho rezerva cca 1,5 litru) Obsah olejové nádrže: 4,5 litru Parametry: Délka: 2.110 mm Šířka přes řidítka: 720 mm Šířka přes stupačky: 630 mm Výška: 982 mm Rozvor: 1.375 mm Světlost: 110 mm Váha stroje: 162 kg (bez paliva) Váha pohotovostní: 180 kg Dovolené zatížení: 200 kg Celková přípustná váha: 392 kg Spotřeba: 4 l / 100 km (měřeno při rychlosti 60 km/hod.) Max. rychlost: 147 km/hod. se skloněným jezdcem |