|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION závodní silniční - 1960 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek) JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
JAWA 350 OHV - model 1939
Čtyřtaktní motocykl sportovního charakteru, jehož OHV motor dostal novou, hlavu válce se zcela zapouzdřeným ventilovým rozvodem a většími chladícími žebry.
Výrobce: Zbrojovka Ing. F. Janeček, Praha-Nusle II
ZÁVODY - LABORATOŘ RYCHLOSTI
Zdařilá konstrukce nejrychlejšího československého motocyklu mohla dozráti jedině v závodech, jež jsou skutečnou praktickou laboratoří rychlosti a spolehlivosti. Jednotlivý závod nepřináší samozřejmě revoluční konstrukční poznatky, nýbrž zlepšení různých detailů. Jen soustavným a všestranným závoděním po několik let nabývá se nejen mnoha cenných zkušeností, ale dospěje se s naprostou jistotou k tomu, že se drobná zdokonalení sčítají, aby nakonec dala veliký výsledek, dokonalý motocykl. V typu JAWA 350 OHV, v nejvýkonnějším a nejrychlejším seriovém stroji Jawa, je uplatněno vše, co poskytuje bohatá zkušenost továrny i její technické vybavení, aby tato rychlá JAWA representovala československou práci u nás i za hranicemi.
Technické údaje:
Motor: jednoválcový, čtyřtaktní, vzduchem chlazený Vrtání: Ø 70 Zdvih: 90 mm Obsah: 348 ccm Výkon: 15 ks Ventilový rozvod: s ventily v hlavě, OHV Karburátor: AMAL, dvoušoupátkový Ovládání plynu: pravou otočnou rukojetí Mazání: automatickou olejovou pumpou, se seřizovatelným výkonem Elektrická výzbroj: Bosch, 6V Zapalování: bateriové s cívkou Řízení předstihu: levou otočnou rukojetí Baterie: 6V / 7 Ah Dynamo: Bosch 6 Volt/30 Watt (u modelu 1939 silnější 6 Volt/45 Watt) Spojka: vícelamelová, v olejové lázni Primární převod: řetězem, s tlumičem záběru Převodovka Počet rychlostí: 4 Převodové poměry: 1.stupeň - 1: 14 2.stupeň - 1: 9,0 3.stupeň - 1: 6,6 4.stupeň - 1: 5,32 Řazení u modelu Standard: ruční, přímé, dlouhou pákou po pravé straně Řazení u modelu Special: nožní, s poloautomatem, na pravé straně Přenos síly na zadní kolo: válečkovým řetězem Rám Provedení: Lisovaný z ocelového plechu, sešroubovaný Přední vidlice: paralelogramová, lisovaná plechová s centrálním pérem Kola: 19" drátěná Ráfky: 3x19" prohloubené Pneumatiky: 26 x 3,25 balonové, nebo 3,25 - 19 nízkotlaké Přední brzda: čelisťová, bubnová, ovládaná páčkou na pravé straně řidítek Zadní brzda: čelisťová, bubnová, ovládaná nožním pedálem pro pravé straně Parametry: Délka: 2.050 mm Šířka: 740 mm Výška: 990 mm Rozvor: 1.320 mm Váha: 130 kg Max. rychlost: 115 km/hod. Benzinová nádrž: 10,5 litrů, z toto rezerva cca 1,5 litru (pravý kohout) Olejová nádrž uprostřed benzínové: 1,3 litru Spotřeba benzínu: 3 l / 100 km Spotřeba oleje: 0,2 l / 100 km
Jawa 350 ccm OHV motocykl pro přátele rychlosti
Titulní stránka prospektu na vrchovou třistapadesátku, který v roce 1939 pro Janečka vytiskla tiskárna Milton. Tento exemplář, uchovávaný v archivu Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích nese razítko zástupce značky ve Velešíně, pana Josefa Douchy.
Nový, veliký reflektor s tachometrem, jímž je vybaven stroj Jawa 350 ccm OHV Special.
Reflektor byl Bosch o světelném průměru 150 mm a s mechanickým přepínačem dálkového a klopeného světla uvnitř, s ovládáním bowdenovým lankem od páčky na řidítkách. |