JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
P
N
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
8.10.2024
R - RENAULT 4CV
Auta - RENAULT 4CV - 1955
7.10.2024
B - BRUTAROVÁ Jaroslava

KAWASAKI K 4 (400 ccm)


Cestovní motocykl s dvouválcovým OHC motorem 400 ccm,
vyráběný v několika verzích od roku 1974.

Výrobce:
Kawasaki Heavy Industries, Japan
Technické údaje Kawasaki 400

Motor: paralelní dvouválcový čtyřtakt
Vrtání: Ø 64 mm
Zdvih: 62 mm
Obsah: 398 ccm
Výkon: 26 kW při 8.500 ot./min.
Kompresní poměr: 1 : 9
Kroutící moment: 31 Nm při 7.500 ot./min,
Počet ložisek klikového hřídele: 4, kluzná
Ventilový rozvod: OHC (vačkový hřídel v hlavě)
Pohon vačkového hřídele: řetězem mezi válci
Ventilová vůle za studena (sací i výfukové): 0,08 - 0,13 mm
Vyvažovací hřídele: dva, poháněné řetězem
Písty: z hliníkové slitiny, se dvěma těsnícími a jedním stíracím kroužkem
Ojnice: dělené, s kluznými pánvemi
Blok válců: společný pro oba válce
Hlava válců: hliníková, společná pro oba válce
Mazání: tlakové oběžné
Olejové čerpadlo: Eaton, čtyřkřídlové
Olejová náplň: 3 litry, v karteru motoru
Předepsaný olej: SAE 20W 50
Karburátory: dva, Keihin CUB 36, rovnotlaké
Doprava paliva: samospádem
Elektrická výzbroj: 12 V
Zapalování: s přerušovačem a cívkou
Vzdálenost kontaktů přerušovače: 0,3 - 0,4 mm
Regulace předstihu: mechanická odstředivá
Předstih:
15° před HÚ při 1.500 ot./min.
40° před HÚ při 2.670 ot./min.
Zapalovací cívka: Nippon Denso AJPG 30
Svíčky: NGK B-8ES nebo Nippon Denso W24ES
Vzdálenost elektrod: 0,7 - 0,8 mm
Alternátor: 12V Nippon Denso 021000-3560
Starter: Mitsuba SM 242
Baterie: Yuasa 12N 12A-4A-1
Ukostření: minus pól (-)

Spojka: 11-lamelová v olejové lázni
Primární převod: řetězem v olejové lázni
Převodovka: čtyřrychlostní s nožním řazením, v bloku s motorem
Sekundární převod: řetězem
Tlumič záběru: 4 gumové bloky v zadním bubnu

Rám: dvojitý uzavřený, svařený z ocelových trubek
Pérování vpředu: teleskopickou vidlicí s vestavěnými olejovými tlumiči pérování
Zdvih předního pérování: 135 mm
Náplň tlumičů: á 0,15 - 0,17 litru tlumičového oleje SAE 5W - 20
Pérování vzadu: kyvnou vidlicí s hydraulicky tlumenými teleskopy
Kola: 18" palcová, drátová
Ráfky: 2,50 x 19"
Pneu vpředu: 3,25 - 18"
Huštění vpředu: 1,9 bar (při trvalých vysokých rychlostech 2,1 bar)
Pneu vzadu: 3,50 - 18"
Huštění vzadu: 1,9 bar (při trvalých vysokých rychlostech 2,3 bar)
Přední brzda: kotoučová s hydraulickým ovládáním
Přední brzda alternativně: bubnová Duplex, dvojnáběžná, s ovládáním bowdenem
Průměr kotouče: Ø 277 mm
Zadní brzda: bubnová Simplex, s mechanickým ovládáním táhlem
Průměr zadního bubnu: Ø 180 mm
Objem benzínové nádrže: 16 l

Parametry:
Rozvor: 1.360 mm
Délka: 2.080 mm
Šířka: 810 mm
Výška: 1.120 mm
Váha vlastní: 170 kg
Dovolené zatížení: 200 kg
Váha celková: 356 kg

Nádrž: 14 litrů, z toho 3 litry rezerva
Spotřeba:
Max. rychlost: 135 km/hod. vsedě (145 km/hod. vleže )