|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) JIKOV - karburátory motocyklové ERA - sidecary JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek) JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
NSU 251 OSLSportovně-cestovní čtyřtaktní dvěstěpadesátka, nejúspěšnější typ předválečné produkce firmy NSU. Výrobce: NSU - D-RAD Vereinegte Fahrzeugwerke A.-G., Neckarsulm, Německo
Technické údaje:
Motor: Jednoválcový stojatý čtyřtakt Typ: 251 OSL Ventilový rozvod: OHV Vrtání: Ø 64 mm Zdvih: 75 mm Obsah: 242 ccm Kompresní poměr: 1 : 7 Výkon: 10,5 ks při 5.000 ot./min. Normální otáčky: 3.200 při 60 km/hod. Maximální otáčky: 5.000 při 95 km/hod. Válec: ze šedé litiny Hlava válce: snímací, litinová, s otevřeným ventilovým mechanismem Píst: z hliníkové legované slitiny Počet ložisek klikového hřídele: 2 válečková a 1 kuličkové Ojniční ložisko: válečkové jednořadé Mazání: tlakové, oběžné s náplní oleje v motoru Olejové čerpadlo: zubové Karburátor: Amal 4/017 Hlavní tryska: Zapalování: Bosch RDJ dynamobateriové 6V/30W Řízení předstihu: ruční, páčkou na řidítkách Doporučená svíčka: Baterie: 6V / 14 Ah, ukostřen záporný (-) pól Tlumič záběru: na klikovém hřídeli Primární převod: pouzdrovým řetězem v olejové lázni Spojka: vícelamelová, v olejové lázni Převodovka: NSU, čtyřstupňová Řazení: ruční pákou v kulise po pravé straně nádrže, na přání nožní Převody: 1. rychlost - 1 : 3,14 2. rychlost - 1 : 1,985 3. rychlost - 1 . 1,295 4. rychlost - 1 : 1 Primární převod: 1 : 2,1 (válečkovým řetězem) Sekundární převod: 1 : 3,05 (pouzdrovým řetězem) Podvozek: Rám: trubkový, dole otevřený Přední vidlice: paralelogramová lisovaná, s centrální spirálovou pružinou Tlumič pérování: třecí, stavitelný po pravé straně vidlice Tlumič řízení: třecí, stavitelný Řidítka: trubková, stavitelná Výška řidítek nad zemí: 850 mm Sedlo: gumové, podepřené dvěma spirálovými péry Výška sedla nad zemí: 680 mm Kola: drátová 19"palcová Ráfky: prohloubené, 2,50 x 19" Pneu přední: 3,00 - 19 Pneu zadní: 3,00 - 19 Huštění: Brzdy: mechanické čelisťové Obsah benzinové nádrže: 11,5 litru (z toho rezerva cca 1,5 litru) Obsah oleje v motoru: 1,5 litry Parametry: Délka: 2.000 mm Šířka: 760 mm (přes řidítka) Výška: 1.000 mm Rozvor: 1.285 mm Světlost: 110 mm Váha stroje: 126 kg Max. dovolené zatížení: 150 kg Celková přípustná váha: 276 kg Spotřeba paliva na 100 km: 2,5 litru Spotřeba oleje na 100 km: 0,05 litru Max. rychlost: 95 km/hod. |