JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
P
N
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


NSU 200 typ Super Lux - 1956


NSU Super Lux 1956 Jednoválcový dvoutaktní motocykl s obsahem motoru 200 ccm, vyráběný tradiční německou firmou

NSU Motorenwerke A.G., Neckarsulm/Würtemberg, BRD
Dvoustovka se u firmy NSU objevila už v třicátých letech před druhou světovou válkou. Byla to státem podporovaná obsahová třída, z níž se platily nejmenší daně a přitom už to "jelo". Němci tyto stroje pokládali za ideální pro masovou motorizaci v rámci vojenské připravenosti národa, která následně vyvrcholila druhou světovou válkou.
Po skončení války navázala většina firem tam, kde s civilní výrobou skončila v roce 1939. To znamenalo, že většina firem pokračovala ve výrobě dvoustovek i po válce.
Schematická kresba uspořádání páteřového rámu s podvěšeným motorem a přední tlačenou kyvnou vidlicí. Konstrukčně zcela nová koncepce motocyklu s páteřovým lisovaným rámem a uvnitř ukrytým pérováním zadní kyvné vidlice se ve výrobním programu firmy NSU objevila v polovině padesátých let, kdy definitivně skončila výroba legendárního typu NSU 251 OSL, vyráběného od roku 1933.
Průhledová kresba z prospektu, názorně ukazující, jak bylo pérování zadní kyvné vidlice ukryto v podsedlové dutině lisovaného páteřového rámu.
Názorná kresba z prospektu, ukazující cestu nasávaného vzduchu dutinou uvnitř lisovaného páteřového rámu stroje NSU Super-Lux.