![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 STADION S 22 - 1962 (exportní) 2010 - Renovace motoru A.K.D. JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek)
Poslední aktualizace:
8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO |
|
NIMBUS - sidecaryNIMBUS BRDR. FRIIS/HANSEN, Omøgade 5, Vognmagergade 2 @ Sidecary s patentovaným podvozkem, se čtyřbodovým uchycením pomocí kulových kloubů, držených kleštinami. V prospektu se psalo, že tento patentovaný podvozek je vyroben ze speciální pérové oceli, přičemž jednotlivé jeho díly jsou spojeny šroubováním a nýtováním. Přední část karoserie je nesena pružným pérem z ploché oceli, zadní část karoserie podepírá dvojice spirálových pružin. Připojení k motocyklu je čtyřbodové, přičemž jak oba spodní úchyty, tak i obě šikmé vzpěry jsou s rámem motocyklu spojeny pomocí kleštin, svírajících kulová zakončení. Specialitou těchto sidecarů byla všechna čtyři kotevní místa provedená jako kulové čepy, které se přitahovaly k rámu motocyklu pomocí dvoudílných kleštin, stahovaných jedním jediným šroubem. V katalogu je uvedeno několik provedení podvozků, lišících se podle let výroby a sice: Model 1934 ....................................................................... č. rámu 501 - 565 Model 1935 rám z ploché pásoviny ............................... č. rámu U 701 - U 1025 Model R 1938 brzděné kolo, půleliptická péra ........ č. rámu R 1201 - R 2540 RB 1938 brzděné kolo, čtvrteliptická péra ..... č. rámu RB 1201 - RB 2540 Model 1948 brzděné kolo, trubkový rám ............ č. rámu RB 2541 - RB 3424 Sidevognsfabrik Lille Farimagsgade 10, Kobenhaven Stroj na snímku je poválečný typ, cca z roku 1952... Autory známky byli pánové Fritz Knudsen a Lars Sjööblom. |