JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


OPEL P4


Opel P4 - Standard Limousine (Werkfoto Opel) Levný osobní (lidový) vůz klasické koncepce se čtyřválcovým motorem SV, vyráběný v období 1935 - 1937.


Výrobce:
ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main, Deutschland (Německo)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Technické údaje Opel P4:

Motor: řadový čtyřválec SV
Vrtání: Ø 67,5 mm
Zdvih: 75 mm
Obsah: 1 074 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 6
Výkon: 23 ks při 3 400 ot./min. (3.540 ot./min.)
Písty: z lehké slitiny Alusil
Ojnice: podélně vrtané
Blok válců: ze šedé litiny, vcelku s horní částí karteru
Hlava válců: snímací, plochá, ze šedé litiny
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná
Ventilový rozvod: SV (spodové ventily)
Pohon vačkového hřídele: čelními ozubenými koly
Časování:
sání otevírá 5° před horní úvratí
sání zavírá 39° po spodní uvrati
výfuk otevírá 50° před spodní úvratí
výfuk zavírá 6°po horní uvati

Karburátor: spádový Opel, licence Carter s akcelerační pumpičkou
Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou
Chlazení: vodní, termosyfonové
Chlazení od roku 1936: nucené s vodní pumpou a ventilátorem za chladičem
Obsah chladiče: 6,5 litrů
Mazání: tlakové, oběžné
Olejová náplň: 3,2 litrů ve vaně motoru
Olejové čerpadlo: zubové
Olejový filtr: A.C.
Zapalování: 6V Bosch, bateriové s rozdělovačem s odstředivou regulací předstihu
Předstih: 45°před horní úvratí
Rozsah automatického předstihu: 32°
Pořadí zapalování: 1-3-4-2
Baterie: 6 V/62,5 Ah v motorovém prostoru
Rozdělovač: Bosch VE 4
Zapalovací cívka: Bosch TE 6/3
Svíčky: Bosch W 145 T1; Beru K 145 b 1/14
Dynamo: Bosch DE 6 (16-18 A) - 6 V/90 W
Starter: Bosch CG 0,6/6 (0,6 PS)

Spojka: jednolamelová suchá
Převodovka: Opel, 3-rychlostní s nehlučným ozubením, v bloku s motorem
Řazení: přímé, uprostřed vozu
Převody: 1.stupeň - 1 : 3,56
2.stupeň - 1 : 1,73
3.stupeň - 1 : 1,0
Zpátečka - 1 : 4,44
Náplň oleje v převodovce: 0,35 litru

Převodovka u modelů "Spezial": 4-rychlostní s nehlučným ozubením, v bloku s motorem

Hnací náprava: zadní - pevná
Převod zadní nápravy: 1 : 5,143
Náplň oleje v rozvodovce: 0,9 litru

Rám: obdélníkový z U profilů se 7 příčkami
Přední náprava: pevná kovaná, profil "I"
Přední pérování: podélná listová péra, doplněná olejovými tlumiči
Zadní náprava: pevná
Zadní pérování: podélnými listovými péry s olejovými tlumiči
Řízení: šnekem a segmentem, převod 1 : 15, volant vlevo
Nožní brzda: mechanická se servoúčinkem, působící lanky na všechna kola
Ruční brzda: mechanická, působící lanky na zadní kola
Mazání podvozku: individuálními tlakovými mazničkami

Kola: plné ocelové disky, upevněné čtyřmi šrouby s malou roztečí
Ráfky: prohloubené 3,00 D x 17"
Pneumatiky: 4,25 – 17

Rozvor: 2 286 mm
Rozchod vpředu: 1 118 mm
Rozchod vzadu: 1 168 mm

Délka vozu: 3 340 mm
Šířka: 1 425 mm
Výška: 1 640 mm
Světlost: 190 mm
Nejmenší průměr otáčení: 12,2 m vlevo, 11,7 m vpravo

Vlastní váha zavřeného vozu: 755 kg
Nejvyšší přípustná váha: 1 150 kg
Nejvyšší rychlost: 85 km / hod.
Spotřeba na 100 km: 8½ - 9 litrů
Spotřeba oleje na 100 km: 0,1 litru
Objem nádrže: 31 litrů (v zádi vozu)

Spotřeba při trvalé rychlosti 50 km/h: 7,0 litru
Spotřeba při trvalé rychlosti 70 km/h: 8,7 litru
Spotřeba při 68 km/h průměru: 9,0 litru

Cena: 1.650,- RM až 1.800,- RM (říšských marek)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------