JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


OPEL 6


Čtyřdvéřový Opel 6 - model 1936.
Osobní automobil vyšší střední třídy, vyráběný v letech 1934 - 1937.

Výrobce:
ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main
Motor: řadový šestiválec SV

Vrtání: Ø 67,5 mm
Zdvih: 90 mm
Obsah: 1.932 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 6,75
Výkon: 36 koní při 3.300 ot./min.
Blok motoru: ze šedé litiny, vcelku se svrškem klikové skříně
Písty: z lehké slitiny
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná
Pohon vačkového hřídele: čelními ozubenými koly
Ventily: stojaté, v bloku válců, SV
Časování rozvodu:
SO: 5° před HÚ
SZ:
VO: 50° po DÚ
VZ:
Ventilová vůle za studena: ssací 0,2 mm; výfukový 0,25 mm

Karburátor: spádový, Opel (licence Carter)
Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou
Chlazení: vodní, nucené s vodní pumpou a thermostatem, podporované ventilátorem
Obsah chladiče: 8,8 litrů vody
Mazání: tlakové, oběžné tlakové
Olejová náplň: 5 litrů, ve vaně motoru
Zapalování: 6V, bateriové s rozdělovačem s odstředivou regulací předstihu
Pořadí zapalování: 1-5-3-6-2-4
Rozdělovač: Bosch VE 6
Cívka: Bosch TE 6/3
Předstih: 30° před HÚ
Baterie: 6 V / 72 Ah (v motorovém prostoru)
Dynamo: Bosch DJ/6 DRS 24 (6 V/90 W) s regulací třetím uhlíkem
Starter: Bosch CG 0,8/6
Svíčky: Bosch M 95 T 1

Spojka: jednolamelová, suchá
Převodovka: 4 rychlostní, v bloku s motorem
Řazení: přímé, pákou uprostřed vozu
Převody:
1 - 3,91
2 - 2,47
3 - 1,49
4 - 1,0
Z - 3,78
Hnací náprava: zadní
Převod zadní nápravy: 1 : 4,3 nebo horský na přání 1 : 4,78
Převod zadní nápravy u šestisedadlové verze: standardně 1 : 4,78

Rám: skříňové nosníky s křížovou výztuhou
Karoserie: z ocelového plechu
Přední osa: Dubonnet "Synchrofederung" se spirálovými péry a hydraulickým tlumením
Zadní osa: pevná, zavěšená ma podélných listových pérech se stabilizátorem
Řízení: šnekem a segmentem, volant vlevo
Nožní brzda: systém Opel, hydraulická, na všechna kola
Ruční brzda: mechanická, bowdeny na zadní kola
Mazání podvozku: mazničky

Kola: plné ocelové disky s ráfkem 3,25 D x 16" (od r.1937 disky děrované)
Pneumatiky: 5,50 – 16
Huštění vpředu: 1,9 atü
Huštění vzadu: 2,2 atü

Rozvor: 2.642 mm (šestisedadlová verze 3.050 mm)
Rozchod vpředu: 1.257 mm
Rozchod vzadu: 1.260 mm
Sbíhavost př. kol: 2,1 mm

Délka vozu: 4.390 mm (šestisedadlový 4.800 mm)
Šířka: 1.565 mm
Výška: 1.600 mm
Poloměr otáčení: vlevo 11,4 m - vpravo 11,8 m

Váha podvozku: 760 kg (šestisedadlový 800 kg)
Váha zavřeného vozu: 1.060 kg (šestisedadlový 1.200 kg)
Celková přípustná váha: 1.500 kg (šestisedadlový 1.800 kg)

Nejvyšší rychlost: 100 - 110 km/hod.
Spotřeba na 100 km: 11 - 12 litrů (šestisedadlový 13 litrů)
Objem nádrže: 39 litrů (v zádi vozu)
ctyrdverovy_zprava
Dvoudvéřový polokabriolet modelové řady 1936, nesl označení Cabrio-Limousine. Tato retušovaná fotografie byla dílem tiskového oddělení továrny (Opel-Presseabteilung) a na zadní straně bylo uvedeno:
Das OPEL-PROGRAM 1936
Opel 2 Liter Sechszylinder, Cabriolet=Limousine

Opel-Synchronfederung, Vierganggetriebe.
Modell 1936
Preis 3 350 Mark

A dole bylo upozornění pro každého, kdo si tuto fotografii chtěl objednat, aby se obrátil na:
Opel-Presseabteilung "Foto Opel"
a uvedl k´d fotografie PW-N 10/36.
Karburátor pro typ "6":

Typ: 2 547 053 spádový, výrobek Opel
Difuzor: Ø 21 mm
Hlavní tryska: 44
Jehla částečného zatížení: Nr. 445
Hladina plováku: 12 mm
Volnoběžná tryska: 0,45
Volnoběžný vzdušník: 45
Plovákový ventil: Ø 1,55 mm
Tryska akcelerační pumpy: 50
Tryska plného zatížení: 67