|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 STADION S 22 - 1962 (exportní) STADION závodní silniční - 1960 Svatební oznámení pro Libora Gýnu ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
OPEL 6
Osobní automobil vyšší střední třídy, vyráběný v letech 1934 - 1937.
Výrobce: ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main
Motor: řadový šestiválec SV
Vrtání: Ø 67,5 mm Zdvih: 90 mm Obsah: 1.932 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6,75 Výkon: 36 koní při 3.300 ot./min. Blok motoru: ze šedé litiny, vcelku se svrškem klikové skříně Písty: z lehké slitiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Pohon vačkového hřídele: čelními ozubenými koly Ventily: stojaté, v bloku válců, SV Časování rozvodu: SO: 5° před HÚ SZ: VO: 50° po DÚ VZ: Ventilová vůle za studena: ssací 0,2 mm; výfukový 0,25 mm Karburátor: spádový, Opel (licence Carter) Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou Chlazení: vodní, nucené s vodní pumpou a thermostatem, podporované ventilátorem Obsah chladiče: 8,8 litrů vody Mazání: tlakové, oběžné tlakové Olejová náplň: 5 litrů, ve vaně motoru Zapalování: 6V, bateriové s rozdělovačem s odstředivou regulací předstihu Pořadí zapalování: 1-5-3-6-2-4 Rozdělovač: Bosch VE 6 Cívka: Bosch TE 6/3 Předstih: 30° před HÚ Baterie: 6 V / 72 Ah (v motorovém prostoru) Dynamo: Bosch DJ/6 DRS 24 (6 V/90 W) s regulací třetím uhlíkem Starter: Bosch CG 0,8/6 Svíčky: Bosch M 95 T 1 Spojka: jednolamelová, suchá Převodovka: 4 rychlostní, v bloku s motorem Řazení: přímé, pákou uprostřed vozu Převody: 1 - 3,91 2 - 2,47 3 - 1,49 4 - 1,0 Z - 3,78 Hnací náprava: zadní Převod zadní nápravy: 1 : 4,3 nebo horský na přání 1 : 4,78 Převod zadní nápravy u šestisedadlové verze: standardně 1 : 4,78 Rám: skříňové nosníky s křížovou výztuhou Karoserie: z ocelového plechu Přední osa: Dubonnet "Synchrofederung" se spirálovými péry a hydraulickým tlumením Zadní osa: pevná, zavěšená ma podélných listových pérech se stabilizátorem Řízení: šnekem a segmentem, volant vlevo Nožní brzda: systém Opel, hydraulická, na všechna kola Ruční brzda: mechanická, bowdeny na zadní kola Mazání podvozku: mazničky Kola: plné ocelové disky s ráfkem 3,25 D x 16" (od r.1937 disky děrované) Pneumatiky: 5,50 – 16 Huštění vpředu: 1,9 atü Huštění vzadu: 2,2 atü Rozvor: 2.642 mm (šestisedadlová verze 3.050 mm) Rozchod vpředu: 1.257 mm Rozchod vzadu: 1.260 mm Sbíhavost př. kol: 2,1 mm Délka vozu: 4.390 mm (šestisedadlový 4.800 mm) Šířka: 1.565 mm Výška: 1.600 mm Poloměr otáčení: vlevo 11,4 m - vpravo 11,8 m Váha podvozku: 760 kg (šestisedadlový 800 kg) Váha zavřeného vozu: 1.060 kg (šestisedadlový 1.200 kg) Celková přípustná váha: 1.500 kg (šestisedadlový 1.800 kg) Nejvyšší rychlost: 100 - 110 km/hod. Spotřeba na 100 km: 11 - 12 litrů (šestisedadlový 13 litrů) Objem nádrže: 39 litrů (v zádi vozu)
Dvoudvéřový polokabriolet modelové řady 1936, nesl označení Cabrio-Limousine. Tato retušovaná fotografie byla dílem tiskového oddělení továrny (Opel-Presseabteilung) a na zadní straně bylo uvedeno:
Das OPEL-PROGRAM 1936 Opel 2 Liter Sechszylinder, Cabriolet=Limousine Opel-Synchronfederung, Vierganggetriebe. Modell 1936 Preis 3 350 Mark A dole bylo upozornění pro každého, kdo si tuto fotografii chtěl objednat, aby se obrátil na: Opel-Presseabteilung "Foto Opel" a uvedl k´d fotografie PW-N 10/36.
Karburátor pro typ "6":
Typ: 2 547 053 spádový, výrobek Opel Difuzor: Ø 21 mm Hlavní tryska: 44 Jehla částečného zatížení: Nr. 445 Hladina plováku: 12 mm Volnoběžná tryska: 0,45 Volnoběžný vzdušník: 45 Plovákový ventil: Ø 1,55 mm Tryska akcelerační pumpy: 50 Tryska plného zatížení: 67 |