JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
P
N
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
8.10.2024
R - RENAULT 4CV
Auta - RENAULT 4CV - 1955
7.10.2024
B - BRUTAROVÁ Jaroslava

OGAR 350 OHC


Prototyp čtyřtaktního motocyklu 350 ccm, vyrobeného v těsně poválečných letech ve Zbrojovce Brno ing. Vincencem Sklenářem.
Tento prototyp je oproti prvnímu obrázku odlišný - zejména blatníky, jejich uchycení a nosič.
Technické údaje:

Motor: čtyřtakní jednoválec monoblokového uspořádání

Vrtání: Ø 70mm
Zdvih: 90 mm
Obsah: 346 ccm
Kompresní poměr: 1 : 7
Výkon: 18 ks při 5.500 ot./min.
Ventilové uspořádání: vačkový hřídel v hlavě (OHC), poháněný královským hřídelem
Mazání: tlakové oběžné

Převodovka: čtyřstupňová, v bloku s motorem
Řazení: nožní, na levé straně
Sekundární převod: řetězem

Rám: jednoduchý trubkový, dole uzavřený
Přední vidlice: teleskopická s hydraulickým tlumením
Zadní pérování: kluzáky
Váha: 140 kg
Max. rychlost: 120 km/hod.
Spotřeba: 2,5 litru na sto kilometrů
Ze stylingu bylo znát, že Vincenc Sklenář přišel z vývoje Jawy. Kapkovitý tvar mohutného bloku i kluzákové zadní pérování, to vše se velmi podobalo nedávno představenému péráku. Tvar blatníků dokonce péráka trochu předběhl - jako by se tu již začaly rýsovat pozdější blatníky kývaček...
Není divu, že se tenhle prototyp líbil, škoda, že nebyl schválen do sériové výroby.
Snímek je z dobového tisku.
Jerabkuv_v_Brne Ogar 350 OHC v restaurované podobě.
Jeden z mimořádně vzácných a zajímavých exponátů soukromé sbírky Pavla Jeřábka z Chotusic u Čáslavi - na snímku z výstavy historických vozidel v Brně.