|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: AERO - MINOR JAWA 500 OHC model 15 - 1953 AERO - sidecary Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
4.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 31.10.2024 Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní - "Holanďan" Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní |
|
OOGAR 350 (Jawa) - 1948Dvouválcová dvoutaktní třistapadesátka firmy Jawa, určená "pro náročné jezdce", jak se tehdy psalo. Stroj byl zprvu vyráběn pod názvem "Ogar", který firma Jawa získala spolu se zestátněnou firmou Autfit (Machek & spol.) se sídlem ve Strašnicích.Výrobce: Zbrojovka Brno n.p., závod Praha-Strašnice celý článek OGAR 350 OHCPrototyp čtyřtaktního motocyklu 350 ccm, vyrobeného v těsně poválečných letech ve Zbrojovce Brno ing. Vincencem Sklenářem. celý článekOGAR 4 - 1936Dvoutaktní jednoválcový motocykl 250 ccm s čtyřrychlostní převodovkou, vyráběný od roku 1936.Výrobce: Autfit, Průmyslová akciová společnost v Praze, Strašnice 972 celý článek OGAR 4 - model 1946Poslední model motocyklu Ogar-4, již s předními teleskopy a se zcela novým, poválečným, motorem.Výrobce: OGAR akciová spol., Praha XII., Římská ul.20 později: ZBROJOVKA BRNO, národní podnik celý článek OGAR Standard 1934 - 1937Dvoutaktní jednoválcový motocykl 250 ccm s blokovým motorem, vybaveným dvěma rychlostními převody v prostoru klikové skříně, vyráběný od roku 1934.Výrobce: Autfit, Průmyslová akciová společnost v Praze, Strašnice 972 celý článek OPEL 10 PSSvůj široký program osobních vozů, vyráběných před rokem 1930, doplňovala německá firma ADAM OPEL A. – G. Rüsselsheim a. M., Deutschland, rychlým a ekonomickým jedenapůltunovým nákladním vozem Opel 10 PS. Byl to poslední náklaďák její vlastní konstrukce, protože se firma v té době stala součástí koncernu General Motors. Všechny pozdější nákladní vozy Opel tudíž už potom vycházely k konstrukce ... celý článekOPEL 6Osobní automobil vyšší střední třídy, vyráběný v letech 1934 - 1937.Výrobce: ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main celý článek OPEL BLITZ "6" nákladní - model 1932Dvoutunový, alternativně dvouapůltunový nákladní vůz, vyráběný a nabízený v roce 1932 ve dvou délkách chassis.Výrobce: Adam Opel A.G., Rüsselsheim am Main celý článek OPEL BLITZ - nákladní 1½-tunový typ 2,5 - 32Jedenapůltunový nákladní vůz 4x2vyráběný firmou Adam Opel A.G. v letech 1938-42 v počtu 16.410 vozů a v letech 1946-51 v počtu více než 35.000 vozů. Vyráběl se v základním závodě v Rüsselsheimu. celý článek OPEL BLITZ - nákladní 3-tunový typ 3,6 - 36 STřítunový nákladní vůz, vyráběný v období 1937 - 1944.Výrobce: ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main, Werk Brandenburg an der Havel celý článek OPEL BLITZ - nákladní 3-tunový typ 3,6 - 6700 A (4x4)Třítunový vojenský nákladní vůz s pohonem obou náprav, zařazený do výzbroje Wehrmachtu.Výrobce: ADAM OPEL AG., Werk Brandenburg an der Havel, Deutschland celý článek OPEL Kadett Normal typ KJ 38Inovace levného malého osobního vozu, vycházející z typu Opel Kadett 1937.Období výroby: 1938 - 1940. Výrobce: ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main, Deutschland (Německo) celý článek OPEL Kadett Spezial typ K 38Malý osobní vůz se samonosnou karoserií.Období výroby: 1938 - 1940. Výrobce: ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main, Deutschland (Německo) celý článek OPEL KapitänVýrobce:Adam Opel AG., Rüsselsheim, Deustchland Opel Kapitän byl poprvé představen v roce 1939 na Berlínském autosalonu jako nový vůz vyšší střední třídy s celokovovou samonosnou karoserií. Stal se nástupcem předchozího typu Opel Super 6, se kterým měl shodný motor, jinak se ale zcela lišil. celý článek OPEL Olympia 1,3 litru - model 1935;Lehký střední vůz, představený v únoru roku 1935, který se stal nejen milníkem v historii firmy jako první vůz Opel, ale i v německém automobilovém průmyslu jako první osobní automobil s celokovovou samonosnou karoserií.Výrobce: Adam Opel AG., Rüsselsheim, Deustchland celý článek OPEL Olympia 1,3 litru - model 1936Lehký střední vůz se samonosnou karoserií -druhá, lehce vylepšená série z roku 1936. Výrobce: Adam Opel AG., Rüsselsheim, Deustchland celý článek OPEL Olympia 1,3 litru - model 1937Motor: řadový čtyřválec SVVrtání: Ø 87,5 mm Zdvih: 90 mm Obsah: 1.288 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6 Výkon: 26 koní při 3.300 ot./min. Písty: z lehké slitiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Pohon vačkového hřídele: čelními ozubenými koly Karburátor: spádový, Opel (licence Carter) Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou Chlazení: vodní, nucené s vodní ... celý článek OPEL Olympia 1500 OHVMalý osobní vůz se samonosnou karoserií a výkonným čtyřválcovým motorem 1500 ccm OHV.Období výroby: 1938 - 1939. Výrobce: ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main, Deutschland (Německo) celý článek OPEL P4Levný osobní (lidový) vůz klasické koncepce se čtyřválcovým motorem SV, vyráběný v období 1935 - 1937.Výrobce: ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main, Deutschland (Německo) celý článek OPEL Super 6 1937-8Osobní automobil vyšší střední třídy.Výrobce: ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main celý článek |