JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


SPARTA - scooter


Scooter SPARTA z roku 1954. Lehký skútrový moped-motocykl s motorem Villiers 100 ccm, nabízený holandskou firmou
SPARTA RIJWIELEN- EN MOTORENFABRIEK N.V. - Apeldoorn - Holland
Technické údaje:

Motor: Villiers 100
Jednoválcový tříkanálový dvoutakt v bloku s dvoustupňovou převodovkou
Vrtání: Ø mm
Zdvih: mm
Obsah: 98 ccm
Kompresní poměr:
Maximální výkon:
Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25
Karburátor:
Zapalování: setrvačníkové dynamomagneto 6 V/ 30W
Spojka: 5-lamelová, v olejové lázni, se samočinným vypínáním při řazení
Primární převod: řetězem v olejové lázni
Převodový poměr: 22 : 45 (počty zubů)
Převodovka: dvourychlostní
Primární převod:
Sekundární převod: řetězem

Kola: 19“ drátová (36 drátů v kole)

Ráfky: 2,25 x 19
Pneu: 2,50 – 19 19 x 2,50)
Objem nádrže: 5,5 l , benzínový kohout s rezervou

Brzdy: mechanické čelisťové, půlbubnové
Parametry:

Největší délka:
Šířka (přes řidítka):
Výška:
Rozvor:
Vlastní váha (bez paliva):
Spotřeba:
Max. rychlost:
Pohled na řidítka a ovládací prvky skútru. Tachometr s počítačem ujetých kilometrů byl jediným kontrolním přístrojem.
Chromovaný nosič příručního zavazadla, umístěný mezi koleny jezdce, nepatřil ke standardnímu vybavení. Dodával se pouze za příplatek.
Držáky postranních kufrů rovněž nebyly standardní výbavou, i ty se dodávaly za příplatek.
A kufry v padesátých letech nebyly speciální, motocyklové, používaly se běžné cestovní.
Prospekt skútrového mopedu Sparta, přivezený v roce 1956 vývojovými techniky podniku Motor-Jikov v době, kdy se připravovala výroba československých mopedů Stadion.