|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET typ 90 MANET 90 - 1949 STADION závodní silniční - 1960 Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
8.10.2024 R - RENAULT 4CV Auta - RENAULT 4CV - 1955 7.10.2024 B - BRUTAROVÁ Jaroslava |
|
ZZ 18Malý osobní automobil s dvoutaktním dvouválcovým motorem a poháněnou zadní nápravou.Výrobce: Československá zbrojovka a.s., Brno celý článek Z 4 "Silná čtyřka"Dvouválcový dvoutaktní automobil, vyráběný v letech 1933-1936.Jeho konstrukce představovala celou řadu moderních prvků: centrální rám, nezávislé zavěšení a pérování všech čtyř kol a jako první u nás přední náhon provedený tak, že motor, převodovka i rozvodovka tvořily společný hnací agregát. V podstatě šlo o nejúspěšnější typ brněnské Zbrojovky, vyrobený v počtu 2.6810 exemplářů. Výrobce: ČESKOSLOVENSKÁ ... celý článek Z 5 ExpresČtyřválcový dvoutaktní automobil vyšší střední třídy s předním náhonem, vyráběný v letech 1935-1936.Výrobce: ČESKOSLOVENSKÁ ZBROJOVKA A.S. BRNO Vůz byl představen veřejnosti deset let po zahájení výroby automobilů v brněnské Zbrojovce a protože po něm už firma v dalším vývoji a výrobě automobilů (kromě pokusu o vojenský speciál T2) nepokračovala, lze říci, že byl posledním a vrcholným ... celý článek Z 6 "Hurvínek"Malý osobní vůz s dvouválcovým dvoutaktním motorem a předním náhonem, vyráběný od roku 1935.Výrobce: ČESKOSLOVENSKÁ ZBROJOVKA A.S. BRNO celý článek Z 9Osobní automobil s dvoutaktním motorem, vyráběný v letech 1929 - 1932, který měl být společným programem Pragovky a Zetky.Výrobce: Československá zbrojovka a.s., Brno celý článek ZENITH - karburátor 26 MC, N°2253Francouzský dvoušoupátkový karburátor, používaný mimo jiné také u našich předválečných motocyklů Jawa 250 do výrobního čísla 71 000 (dle továrních údajů). celý článekZETOR 15 - traktorLehký univerzální traktor s jednoválcovým motorem, vyráběný v letech 1947-1949.Výrobce: Zbrojovka Brno n.p. celý článek ZIS - 5První sovětský nákladní automobil o nosnosti tři tuny, vyráběný moskevskou továrnou AMO, přejmenovanou v roce 1934 na ZIS (Zavod Imeni Stalina). celý článekZÜNDAPP DB 200Cestovní dvoutaktní jednoválcový motocykl o obsahu 200 ccm ve dvojitém trubkovém rámu, s pohonem zadního kola řetězem. Byl vyráběn v období 1935-40 a po druhé světové válce s minimálními změnami ještě v letech 1947-51.Výrobce: ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland celý článek ZÜNDAPP DB 250Dvoutaktní jednoválcový cestovní motocykl s motorem 250 ccm v trubkovém rámu, vyráběný v letech 1937 -40.Výrobce: ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland Tento motocykl byl shodný s typem DB 200, lišil se pouze zvětšeným vrtáním válce, tedy zvětšeným obsahem o 50 ccm), což znamenalo zvýšení výkonu o jeden a půl koně a zvýšení maximální rychlosti o pět kilometrů za hodinu. To podstatné ... celý článek ZÜNDAPP DBK 200Cestovní dvoutaktní motocykl o obsahu 200 ccm ve dvojitém lisovaném rámu, s pohonem zadního kola řetězem.Výrobce: ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland celý článek ZÜNDAPP DBL 200Cestovní dvoutaktní motocykl o obsahu 200 ccm ve dvojitém trubkovém rámu, s pohonem zadního kola řetězem, vyráběný pouze v roce 1936.Výrobce: ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland celý článek ZÜNDAPP DS 350Jednoválcový sportovní motocykl, určený pro jezdce, upřednostňující čtyřtaktní stroje.Byl vyráběn v letech 1937-40. Výrobce: ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland celý článek ZÜNDAPP K 200První dvoutaktní motocykl o obsahu 200 ccm ve dvojitém trubkovém rámu a s pohonem zadního kola kardanem.Výrobce: ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland celý článek ZÜNDAPP K 350Silný dvoutaktní cestovní motocykl obsahu 350 ccm ve dvojitém lisovaném rámu a s pohonem zadního kola kardanem, vyráběný v období 1935-36.Výrobce: ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland celý článek ZÜNDAPP K 500Cestovní motocykl s možností připojení sidecaru.Výrobce: ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland celý článek ZÜNDAPP K 800Čtyřválcový, obsahově nejsilnější, motocykl značky Zündapp, určený hlavně pro jízdu se sidecarem. celý článekZÜNDAPP KK 200Cestovní dvoutaktní motocykl o obsahu 200 ccm ve dvojitém lisovaném rámu, s pohonem zadního kola kardanem. Období výroby 1935-37.Výrobce: ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland celý článek ZÜNDAPP KS 500Sportovní motocykl, určený jak pro rychlou sólo jízdu, tak i pro jízdu se sidecarem.Výrobce: ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland celý článek ZÜNDAPP KS 600Silný sportovní motocykl, určený nejen pro sólo jízdu, ale i pro rychlou jízdu se sidecarem.Výrobce: ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland celý článek ZÜNDAPP Z 300Cestovní motocykl s možností připojení sidecaru.První "silný" stroj Zündapp, vyráběný v období let 1928-30. Výrobce: ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland celý článek |