|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: BMW - motocykl typ R 12 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 TAP - sidecary Tlustoš Kbely TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
ČZ 175 Monoblok - jednovýfukováPrvní sériové provedení stopětasedmdesátky jejíž sériová výroba byla zahájena v roce 1935. Výrobce: Česká Zbrojovka a.s., Strakonice
Tech. údaje ČZ 175 Monoblok (jednovýfuk) dle reklamního letáku 1935:
Motor: Jednoválcový tříkanálový dvoutakt s deflektorem a jedním vyústěním výfuku Výrobce: ČZ Strakonice Vrtání: Ø 60 mm Zdvih: 61 mm Obsah: 172,5 ccm Kompresní poměr: 1 : 5,9 Maximální výkon: 6,5 ks při 3.800 ot./min. (4,78 kW) Píst: z lehké hliníkové slitiny, s deflektorem Hlava: snímací, z lehké hliníkové slitiny, opatřená dekompresorem Hlavní ložiska klikového hřídele: kuličková Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25 Karburátor: dvoušoupátkový Amal Zapalování: setrvačníkovou magnetkou Bosch 15W na levém konci klikového hřídele Spojka: vícelamelová, v olejové lázni Primární převod: párem čelních ozubených kol Převodovka: v bloku s motorem, třírychlostní s ručním řazením Sekundární převod: řetězem Rám: dvojitý, šroubovaný z plechových profilů Přední vidlice: paralelogramová, lisovaná, s centrální pružinou Tlumič řízení: třecí, stavitelný s kruhovou maticí Tlumič pérování: třecí, stavitelný křídlovou maticí Kola: 19" drátová (36 drátů v kole) Pneu: 3,00 - 19 Nádrž: 10 litrů, vložená do rámu a krytá krycím plechem Brzdy: mechanické čelisťové, Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a táhlem Průměr brzdových bubnů: Ø 125 mm Parametry: Největší délka: 2.000 mm Šířka (přes řidítka): 770 mm Rozvor: 1.300 mm Výška sedla nad zemí: 670 mm Vlastní váha (bez paliva): 85 kg Spotřeba: 2,5 l / 100 km Max. rychlost: 75 km/hod.
Reklamy na první jednovýfukový model ČZ 175 Monoblok, uveřejněné v časopise Letectví 1935
|