|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) STADION S 11 - 1961 ZETOR 15 - traktor PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
MATCHLESS G80Cestovní motocykl s jednoválcovým čtyřtaktním motorem 500 ccm, vhodný i pro připojení sidecaru (postranního vozíku). Výrobce: MATCHLESS MOTOR CYCLES Plumstead road, London S.E.18, England
Technické údaje:
Motor: stojatý jednoválcový čtyřtakt OHV Vrtání: Ø 82,5 mm Zdvih: 93 mm Obsah: 498 ccm Kompresní poměr: 1 : 7,3 Výkon: 26 ks při 5.800 ot.min. (17,6 kW) Ložiska klikového hřídele: vlevo dvojité kuličkové, vpravo bronzové pouzdro Ojniční ložisko: třířadé válečková, v duralové kleci Mazání: tlakové oběžné se suchým karterem s olejem v nádrži pod sedlem Olejové čerpadlo: dvojité pístové Olejová nádrž: 2,25 litru (4 pt) Karburátor: AMAL Monobloc 389/1 (Ø 1 5/32") Elektrická výzbroj: bateriové zapalování 6 V Baterie: Lucas PUZ 7E/11 amp/hr Alternátor: Lucas R.M.15 Svíčka: KLG FE.80 L.R. Spojka: vícelamelová, s gumovým tlumičem záběru Primární převod: řetězem 5" x .305"in v olejové lázni Převodovka: čtyřstupňová, Matchless, sešroubovaná dohromady s motorem Převody: 1.stupeň - 1 : 2,56 2.stupeň - 1 : 1,70 3.stupeň - 1 : 1,22 4.stupeň - 1 : 1 Řazení: nožní, na pravé straně Sekundární převod: částečně krytým řetězem .625" x .380" Rám: dvojitý trubkový, letovaný do mufen, s oky pro připojení sidecaru Přední vidlice: Teledraulic, teleskopická s olejovým tlumením Zadní vidlice: kyvná, odpérovaná dvojicí pružících jednotek s olejovým tlumením Dvojsedlo: s dvouvrstvou pěnovou vložkou, potažené černou koženkou Kola: 19” drátová, vzájemně zaměnitelná Ráfky: prohloubené ocelové Pneu přední: 3,25 – 19 Pneu zadní: 3,50 - 19 Brzdy: čelisťové, plnonábojové hliníkové bubny Parametry: Rozvor: 1.404 mm (55,25"palce) Světlost: 140 mm (5,5" palce) Výška sedla: 787 mm (31" palců) Váha suchá: 179 kg (394 lb) Dovolené zatížení: Objem nádrže: 19,3 litru (4,25 gallonu) Spotřeba na 100 km: 5,6 litru Max. rychlost: 80 mph (130 km/hod.) |