![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1962 (exportní) ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích STADION závodní silniční - 1960 MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949 Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c
Poslední aktualizace:
8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO |
|
MERCEDES - BENZ nákladní typ 170 V
Původní článek Petra Hošťálka pro Truck Magazín (listopad 2019).
Výrobce: Daimler-Benz A.-G., Stuttgart, Untertürkheim Hnací jednotkou byl řadový benzínový čtyřválec s ventilovým rozvodem SV (spodové ventily), který měl při vrtání Ø 73,5 mm a zdvihu 100 mm celkový objem válců 1.697 ccm. Při tehdy dost vysokém kompresním poměru 1 : 6,2 dával výkon 38 koní, tedy dnešních 27,95 kW při 3.400 otáčkách za minutu. Motor byl sešroubován do společného celku se 4-rychlostní převodovkou ZF a s rozvodovkou zadní nápravy spojen hnacím hřídelem, osazeným na obou koncích pružnými Hardy-spojkami. Podrobnější technický popis zde: tedy skříňový dodávkový vůz, byl první nabízenou užitkovou variantou. V předválečných letech 1937-1942 se ale nesetkal s přílišným zájmem a rozhodně nebyl komerčním úspěchem firmy. Cena byla 3.900,- RM což bylo za dodávku, určenou pro menší živnostníky, příliš. Na tomto továrním snímku je v provedení pro německou Říšskou poštu. Užitkové verze “malé mercedesky” zažily svůj největší boom vlastně až po válce, kdy firma Daimler-Benz A.G. byla jedna z prvních, která směla opět zahájit výrobu motorových vozidel. Přední blatníky byly zkrácené a bez navazujících stupaček, zato pneumatiky se montovaly oproti osobním vozům zesílené, buď 5,50-16, nebo i 6,00-16 (většinou dle toho, které byly v teprve se vzpamatovávající výrobě k disposici). Na přání mohl být valníček dodán s oblouky a plachtou. |