|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 JIKOV - karburátory motocyklové Svatební oznámení pro Libora Gýnu 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek)
Poslední aktualizace:
28.3.2024 D - DŘEVOPLYN - náhradní paliva 27.3.2024 Z - ZÜNDAPP KS 600 26.3.2024 Motocykly civilní - INDIAN Police Scout 45 - 1929 |
|
MANET S 100 - skútr
Skútr, vyráběný n.p. Považské Strojárne, Považská Bystrica, Slovensko.
Prototypy a první série skútrů Manet měly plexisklo před řidičem upevněné pouze pěti šroubky za spodní okraj. V provozu se ale často stávalo, ža takto upevněné plexi praskalo, takže další série dostaly vylepšení v podobě "hrazdičky" z ohnuté hliníkové kulatiny, zakotvené v panelu řidítek. Tato hrazdička podepírala plexisklo v dalších dvou bodech, přibližně v jedné třetině výšky plexiskla. Na snímku jeden z prototypů, zatím ještě bez této hrazdičky.
Detailní pohled na partii řidítek a palubní desky skútru Manet S 100.
Ovládací prvky zleva: Tlačítlo starteru, páčka přepínače blinkrů, třípolohová spínací skříňka, kontrolka nabíjení. Tento prototyp zatím ještě neměl na palubní desce táhlo sytiče karburátoru. |