JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
P
N
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


MOSKVIČ 423 - Combi


Moskvič kombi 423 - vyobrazení z časopisu Za ruljom. Výrobce:

MZMA Moskva (Moskevský závod malolitrážních automobilů)


Kombi varianta (nebo také STW) základního typu Moskvič 402 byla uvedena na trh počátkem roku 1957. Jednalo se o čtyřdvéřovou karoserii s pátými, do strany otevíranými, dveřmi v zádi vozu. Po sklopení zadního sedadla měla ložná plocha rozměry 1.473 mm x 1.220 mm a dovolený náklad takto upraveného vozu směl být, slovy výrobce, 250 kg.

Moskvič 423 N V polovině roku 1958 dostal Moskvič 423 nový motor s ventilovým rozvodem OHV, s čímž souvisela i změna typového označení na Moskvič 423 N (nový).
Motor měl obsah válců zvýšený z původních 1.220 ccm na 1.358 ccm a jeho výkon stoupl na 45 koní (33 kW).
O konce roku 1959 se pak místo původní třístupňové převodovky začala montovat nová převodovka čtyřstupňová.
Technické údaje Moskviče 423 N (dle továrního prospektu):

Motor: řadový čtyřválec OHV

Vrtání: Ø 76 mm
Zdvih: 75 mm
Obsah: 1.360 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 6,7
Výkon: 45 ks / 4.500 ot./min.
Maximální kroutící moment: 8,8 Kgm

Písty: z lehké slitiny
Počet hlavních ložisek klikového hřídele:
Pohon vačkového hřídele:

Karburátor:
Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou
Chlazení: vodní, nucené s pumpou a termostatem
Objem chadící vody: litru
Mazání: tlakové, oběžné
Náplň oleje v motoru: litru
Olejové čerpadlo: zubové
Zapalování: dynamobateriové 12V
Baterie: 6 V / 54 Ah, ukostřen minus pól
Dynamo: 6V / 220 W

Spojka: jednolamelová, suchá s hydraulickým ovládáním
Převodovka: čtyřrychlostní se zpátečkou, 2., 3. a 4. rychlost synchronizovány
Náplň oleje v převodovce: 0,8 litru
Řazení: pákou pod volantem
Převody: 1. stupeň - 1 : 3,81
2. stupeň - 1 : 2,42
3. stupeň - 1 : 1,45
4. stupeň - 1 : 1
zpátečka - 1 : 4,71
Hnací náprava: zadní - pevná
Převod zadní nápravy: 1 : 4,62
Náplň oleje v rozvodovce: litru

Podvozek: samonosná čtyřdvéřová karoserie
Počet míst: 5
Přední osa: příčná lichoběžníková ramena, odpružená spirálovými péry a doplněná příčným stabilizátorem
Zadní osa: pevná, odpérovaná podélnými listovými péry
Tlumiče pérování: teleskopické hydraulické
Náplně oleje v předních tlumičích: 2 x 0,14 litru
Náplně oleje v zadních tlumičích: 2 x 0,23 litru
Řízení: globoidním šnekem s dvojitou kladkou
Náplň oleje v převodce řízení: 0,25 litru
Nožní brzda: hydraulická, na všechna kola
Náplň kapaliny v systému brzd: litru
Ruční brzda: mechanická, lanová na zadní kola

Kola: disková ocelová, upevněná pěti šrouby
Pneumatiky: nízkotlaké 6,70 – 15" (dle přání zákazníka dušové nebo bezdušové)

Rozvor: 2.370 mm
Rozchod vpředu: 1.200 mm
Rozchod vzadu: 1.200 mm

Délka vozu: mm
Šířka: mm
Výška nezatíženého vozu: mm
Světlost: mm

Vlastní váha vozu: 910 kg
Celková přípustná váha: kg

Nejvyšší rychlost: 115 km/hod.
Spotřeba na 100 km: litrů
Objem nádrže: litrů (v zádi vozu)
Moskvič 423 combi - prospekt