![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) STADION S 22 - 1962 (exportní) DŘEVOPLYN - náhradní paliva JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
16.4.2025 Tiskové zprávy - 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH - 2013 14.4.2025 Tiskové zprávy - Zemřela Jaroslava BRUTAROVÁ Ostatní - Rudolfinum - Zbraslav 2025 - plaketa |
|
ŠKODA Supersport - typ 966Byly vyrobeny sportovním oddělením mladoboleslavské továrny v letech 1950-52 ve třech exemplářích, které se průběžně měnily jak vzhledově, tak i použitými motory. Takto vypadala verze, vybavená kompresorem (měla nižší kapotu bez boule pro karburátory). která disponovala až 180 koňmi a rychlostí téměř 200 km/hod. Výfukové ventily byly ovládané napříč hlavou vedenými doplňujícími krátkými tyčkami od pomocných vahadel.
Poprvé byly vozy představeny na místním okruhovém závodu v Mladé Boleslavi v roce 1950.
Později, po havárii, kdy byl jeden z původních dvou speciálů vážně poškozen, dostalo sportovní oddělení souhlas k postavení nového. Ve finále ale byl kompletně opraven i ten téměř zničený, takže tím vznikly celkem tři. Foto od renomovaného fotografa Jaroslava Sejka. Na prvním snímku je vůz po dokončení renovace, jak byl vystavovaný v březnu 2015 v Brně. Na druhém snímku v exposici továrního musea v Mladé Boleslavi v květnu 2015, s Petrem Hošťálkem za volantem. |