JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ŠKODA 650


Tovární snímek sedmisedadlové limuzíny s prosklenou (odsouvací) dělící stěnou za řidičem - archiv Hošťálek Velký osobní vůz, v podstatě inovovaný mírným zvýšením výkonu a modernizací karoserie původního typu 645.
Výroba, navazující na předchozí typ probíhala v letech 1932 -36, přičemž základní charakteristika byla šest válců, padesát koní výkonu.

Výrobce:
ASAP, Akciová společnost pro automobilový průmysl
Ředitelství v Praze II., Vodičkova 38.
Technické údaje Škoda 650:

Motor: čtyřtaktní řadový šestiválec
Vrtání: Ø 75 mm
Zdvih: 102 mm
Obsah válců: 2.704 ccm
Trvalý výkon: 50 ks (36,77 kW) při 2.600 ot./min.
Ventilový rozvod: SV
Pohon vačkového hřídele: modulovým řetězem Coventry od zadního konce klikového hřídele
Rozměr rozvodového řetězu: rozteč ½" se středním vedením, 48 článků, šíře 31,752 mm (N 204)
Blok válců: ze šedé litiny, vcelku s vrškem klikové skříně
Hlava válců: snímací, litinová
Počet ložisek klikového hřídele: 8, kluzných
Ojniční ložiska: kluzná, vylitá bílou kompozicí
Písty: Nelson-Bohnalite z hliníkové slitiny
Kroužky těsnící: dva, první s levým zámkem, druhý s pravým zámkem
Kroužek stírací: 1
Chlazení: vodní, thermosyfonové, podporované větrákem za chladičem
Mazání: tlakové oběžné se zubovou pumpou, rozvod oleje k hlavním ložiskům trubkami
Olejový filtr: separátní výměnný "Técalemit", montovaný za motorem
Karburátor: vertikální, zespodu zavěšený, Zenith 30 U
Čistič vzduchu: Elektron typ 30
Doprava paliva: podtlakovým nasavačem "Espero"
Čistič paliva: Técalemit se skleničkou
Nádrž: na konci chassis
Elektrická instalace: 12 V
Zapalování: bateriové s rozdělovačem Scintilla BN6 nebo magnetové Scintilla - Vertex
Baterie: Varta 12V / 45 Ah
Dynamo: Scintilla 12V / 100 W, umístěné na hlavě motoru
Pohon dynama: klínovým řemenem od řemenice na vačkovém hřídeli
Starter: Scintilla 1,3 ks s elektrickým zasouváním pastorku

Spojka: vícelamelová suchá, lamely unášené šesti kulatými trny
Převodovka: 4-rychlostní se zpátečkou, přišroubovaná k přírubě motoru
Rozvodovka zadní nápravy: s kuželovými koly Gleason, převod 1 : 5,56

Přední náprava: pevná, kovaná, zavěšená na podélných listových pérech
Zadní náprava: pevná, zavěšená na podélných listových pérech
Nožní brzda: mechanická, bubnová na všechna kola
Ruční brzda: mechanická, na bubny zadních kol
Kola: 18" palcová, disková, upevněná pěti maticemi
Disky: 18 x 4" SS "Hering" s plochým ráfkem a děleným snímacím okrajem
Pneumatiky: 6,00 - 18"

Rozvor krátký: 3.025 mm
Rozvor dlouhý: 3.375 mm
Rozchod vpředu: 1.360 mm
Rozchod vzadu: 1.360 mm
Délka krátkého vozu: 4.750 mm
Délka dlouhého vozu: 5.100 mm
Šířka: 1.660 mm
Výška: 1.800 mm (zavřený vůz)
Výška rámu nad zemí: 430 mm
Světlost: 200 mm

Vlastní váha: 1.600 kg

Maximální rychlost: 110 km/hod.
Spotřeba benzínu: cca 16 litrů / 100 km
Spotřeba oleje: 0,3 kg / 100 km