![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 AERO - MINOR JAWA 500 OHC model 15 - 1953 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček"
Poslední aktualizace:
16.2.2025 Š - ŠKODA 420 Rapid Š - ŠKODA 420 P (Popular) 13.2.2025 Š - ŠKODA Sagitta - prototyp 1937 |
|
ARIEL - klubový pohár
Článek o putovním poháru předválečného Českobudějovického Ariel Klubu, věnovaném firmou Ariel Works Ltd., Birmingham, England, pro časopis Motor Journal.
O jižních Čechách se vždycky tradovalo, že to byl kraj sice pěkný, ale chudý.
Když jsem se kolem roku 1976 do Českých Budějovic přestěhoval ze severu, myslel jsem si to taky. V kdysi bohatém sudetském Liberci jsem si, co se týče veteránů, zmlsaně vybíral. Sbíral jsem vrchové bavoráky, dvoutakty srdečně nenáviděl a po zkušenostech s dvouválcovou bésou a dvěma ručkami mi anglán nesměl do domu. Dokonce ani vrchový ne. Arielisté mi to stěží prominou, ale ležatého čtyřventila jsem dal pryč jen proto, že měl zadní brzdu na levou nohu a když jsem v Dolánkách u Turnova dostal za párek králíků dva pojízdné red huntery, nestály mi ani za bližší pohled. Ještě ten den jsem je vyměnil za pár náhradních dílů na BMW.
A tak mě dost překvapilo, když jsem časem zjistil, že jižní Čechy byly dost bohaté na to, aby v Budějovicích kromě dvou autoklubů existovaly ještě i tři kluby motocyklové!
Kromě BSA a Jawa Clubu tu byl také Ariel Club České Budějovice. Měl nejen početnou řádku členů a členek, ale dokonce i vlastní klubovou chatu v Holubově pod Kletí. Kromě společných výletů klub pořádal každoročně svou hlavní akci - motocyklovou soutěžní jízdu na trati České Budějovice – Linz. A pak se mě zeptala, jestli bych se neurazil, kdyby mi do musea něco věnovali? Její muž má prý po svém otci, který onen arielský závod vyhrál třikrát po sobě, ten putovní pohár. Vždycky před vánoci ho růžovou vatičkou leští, až je dočista stříbrný, ale to víte, za rok každá sláva ztratí svůj původní lesk… Domluvil jsem si s nimi schůzku v jejich jihočeském letním bytě a tam, při kafi a s nádherným pohárem na stole před sebou, poslouchal, jak táta jejího muže, Karel Koch, měl někdy po třicátém roce se svým bratrem Ottou v Českých Budějovicích obchod s dílnou, kde prodávali a opravovali motorky, než později přesídlili do Prahy. Pohár naštěstí ne a tak prý mu bude u mě v museu líp. Petr Hošťálek
********************************************************************
|