JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ARDIE typ 500 ccm SV (1929)

Z lístkovnice časopisu Svět Motorů.

Ardie 500 SV 1929
Stroj E. Liebsta z někdejší DDR, vyfotografovaný při "Jízdě do vrchu Vavřinec", pořádané VCC Domažlice.
Fotografie byla následně uveřejněna v lístkovnici Světa motorů a ing. Ivan Dvořáček k ní napsal následující komentář:
Výrobce:
Ardie-Werk AG., Nürnberg, Německo.
Až do roku 1925 vyráběla firma Ardie motocykly s dvoudobými jednoválci zdvihových objemů 305 a 348 ccm, které zkonstruoval zakladatel firmy Arno Dietrich.
Potom začala továrna používat do svých strojů anglické motory JAP 246 až 996 ccm, později i německé motory Bark a Küchen. Ve třicátých letech vyráběla Ardie již motory vlastní konstrukce, dvoudobé i čtyřdobé.
Stroj na snímku zrestauroval E. Liebst z NDR, který s ním přijel na jízdu historických vozidel do vrchu Vavřinec v Domažlicích.
Jednoválec SV s nesnímatelnou hlavou, zdvihový objem 488 ccm (85,5 x 85 mm), největší výkon 7,4 kW/3 400 ot./min.
Magnetové zapalování, karburátor Binks, třístupňová převodovka Burman.
Jednoduchý otevřený trubkový rám, přední vidlice Webb s třecím tlumičem pérování.
Hmotnost 125 kg
Největší rychlost 90 km/hod.
Spotřeba paliva 3 l / 100 km