|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) 2010 - Renovace motoru A.K.D. 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" OGAR 350 (Jawa) - 1948 |
|
AERO - typ PONY 750 ccm
Prototyp malého vozu s dvouválcovým dvoutaktním motorem a pohonem zadní nápravy, který továrna Aero připravovala pro poválečný program.
Vývoj začal už za války a v průběhu roku 1941 byly realizovány dva funkční prototypy, jeden v bílém a druhý v modrém lakování. Jejich konstruktérem byl ing. Zdeněk Michl, karoserii navrhl ing. Voříšek. Oba vozy byly otevřené, karosované jako roadstery se stahovací plátěnou střechou.
Technické údaje:
Motor: dvoutaktní řadový Počet válců: 2 Vrtání: 78 mm Zdvih: 78 mm Obsah válců: 746 ccm Výkon: 21 ks / 3.400 ot.min. Chlazení: vodní, termosyfonové Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25 Zapalování: 6V, bateriové Převodovka: čtyřstupňová se zpátečkou, se synchronizací 3. a 4. rychlosti Pérování vpředu: spirálové pružiny, doplněné stabilizátorem Zadní náprava: hnací, s výkyvnými poloosami Pérování vzadu: spirálové pružiny Brzdy: jednookruhové hydraulické, působící na všechna kola Kola: 16" hvězdicová disková Pneumatiky: 4,75 - 16 Rozvor:2.300 mm Rozchod vpředu: 1.100 mm Rozchod vzadu: 1.150 mm Délka vozu: 3.720 mm Šířka: 1.440 mm Světlost: 210 mm Vlastní váha vozu: 590 kg Objem nádrže: 33 litrů Maximální rychlost: 110 km/hod. Spotřeba na 100 km: cca 8 - 9 litrů
První prototyp Aero Pony během jedné ze zkouškových jízd koncem války (samozřejmě v té době s protektorátní číslovou tabulkou).
Aero Pony v roce 1968, kdy s ním jezdil Olda Frkal z Mladé Boleslavi. Na snímcích ve chvíli, kdy došlo k poruše hydraulických brzd - vytekl brzdový váleček zadního kola.
(archiv Petr Hošťálek) |