|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) STADION S 11 - 1961 Svatební oznámení pro Libora Gýnu 2010 - Renovace motoru A.K.D. PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 |
|
ADLER Trumpf Junior
Osobní vůz s řadovým čtytaktním čtyřválcovým motorem a předním náhonem.
Výrobce:Adlerwerke, vorm. Heinrich Kleyer A.G., Frankfurt/Main,
Adler Trumpf Junior byl osobní vůz s předním náhonem, zkonstruovaný ředitelem Hansem Gustavem Röhrem. Vůz Adler Trumpf Junior navazoval na Röhrovy předchozí konstrukce automobilů Röhr s předním náhonem a na konstrukce větších vozů Trumpf 1,5 a Trumpf 1,7 litru. V letech před druhou světovou válkou se litrový Trumpf Junior stal populárním a značně rozšířeným "lidovým" vozem, který továrně přinesl značný komerční úspěch. Výroba těchto vozů skončila koncem druhé světové války.
Technické údaje:
Motor: řadový čtyřválec SV Vrtání: Ø 65 mm Zdvih: 75 mm Obsah: 995 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6 Výkon: 24 ks při 3 300 ot./min. Písty: z lehké slitiny Blok válců: ze šedé litiny Hlava válců: snímací, ze šedé litiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Ventilový rozvod: SV Pohon vačkového hřídele: válečkovým řetězem Karburátor: vertikální Solex 26 BFRV Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou Chlazení: vodní, termosyfonové Obsah chladiče: 9 litrů Mazání: tlakové, oběžné Olejová náplň: 3,5 litrů Olejové čerpadlo: zubové Zapalování: bateriové s rozdělovačem Baterie: 6 V / 75 Ah v motorovém prostoru Dynamo: 6 V / 90 W Spojka: jednolamelová suchá Převodovka: 4-rychlostní, v bloku s motorem Řazení: pod volantem Převody: 1.stupeň - 1 : 4,03 2.stupeň - 1 : 2,31 3.stupeň - 1 : 1°,59 4.stupeň - 1 : 1 Hnací náprava: přední, dělená, odpérovaná dvojicí příčných listových per nad sebou Převod přední hnací nápravy: 1 : 5,43 Podvozek: podlahová plošina že skříňových nosníků Zadní náprava: tažená výkyvná ramena Zadní pérování: dvojicí příčných torzních tyčí Řízení: hřebenové, volant vlevo Nožní brzda: mechanická, prostřednictvím lanek na všechna kola Ruční brzda: mechanická, prostřednictvím lanek na všechna kola Průměr brzdových bubnů: Ø 230 mm Mazání podvozku: individuálními tlakovými mazničkami Kola: plné ocelové disky s ráfkem 2,75 D x 17" Pneumatiky: 4,50 - 17 od roku 1938 Kola: děrované ocelové disky s ráfkem 3,00 D x 16" Pneumatiky: 5,00 – 16 nízkotlaké, balonové Rozvor: 2 630 mm Rozchod vpředu: 1 210 mm Rozchod vzadu: 1 210 mm Délka vozu: 4 250 mm Šířka: 1 470 mm Výška: 1 520 mm Nejmenší průměr otáčení: 11,7 m Vlastní váha: limousine 820 kg cabriolimousine 830 kg Nejvyšší přípustná váha: 1 140 kg Nejvyšší rychlost: 90 km / hod. Spotřeba na 100 km: 9 l Objem nádrže: 26 litrů (vpředu pod kapotou)
Na standardní podvozkovou plošinu základního zavřeného provedení navrhla karosárna Karmann dvoudvéřový kabriolet. Vůz na snímku je z modelové řady 1937.
Kabriolet byl oproti limousině zhruba o 10 kg těžší.
Adler Trumpf Junior v kabrioletové karoserii Karmann již v poválečných šedesátých letech.
Na snímku je vůz místo původních raménkových ukazatelů směru, které byly zapuštěné ve sloukách předního okna, již dovybavený blinkry z VW-brouka namontovanými na přední blatníky. |