JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
P
N
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ADLER Trumpf Junior

Osobní vůz s řadovým čtytaktním čtyřválcovým motorem a předním náhonem.

Trumpf_Junior_limousine_1938 Výrobce:Adlerwerke, vorm. Heinrich Kleyer A.G., Frankfurt/Main,
Adler Trumpf Junior byl osobní vůz s předním náhonem, zkonstruovaný ředitelem Hansem Gustavem Röhrem.
Vůz Adler Trumpf Junior navazoval na Röhrovy předchozí konstrukce automobilů Röhr s předním náhonem a na konstrukce větších vozů Trumpf 1,5 a Trumpf 1,7 litru. V letech před druhou světovou válkou se litrový Trumpf Junior stal populárním a značně rozšířeným "lidovým" vozem, který továrně přinesl značný komerční úspěch.
Výroba těchto vozů skončila koncem druhé světové války.
Technické údaje:

Motor: řadový čtyřválec SV

Vrtání: Ø 65 mm
Zdvih: 75 mm
Obsah: 995 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 6
Výkon: 24 ks při 3 300 ot./min.
Písty: z lehké slitiny
Blok válců: ze šedé litiny
Hlava válců: snímací, ze šedé litiny
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná
Ventilový rozvod: SV
Pohon vačkového hřídele: válečkovým řetězem

Karburátor: vertikální Solex 26 BFRV
Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou
Chlazení: vodní, termosyfonové
Obsah chladiče: 9 litrů
Mazání: tlakové, oběžné
Olejová náplň: 3,5 litrů
Olejové čerpadlo: zubové
Zapalování: bateriové s rozdělovačem
Baterie: 6 V / 75 Ah v motorovém prostoru
Dynamo: 6 V / 90 W

Spojka: jednolamelová suchá
Převodovka: 4-rychlostní, v bloku s motorem
Řazení: pod volantem
Převody: 1.stupeň - 1 : 4,03
2.stupeň - 1 : 2,31
3.stupeň - 1 : 1°,59
4.stupeň - 1 : 1

Hnací náprava: přední, dělená, odpérovaná dvojicí příčných listových per nad sebou
Převod přední hnací nápravy: 1 : 5,43

Podvozek: podlahová plošina že skříňových nosníků
Zadní náprava: tažená výkyvná ramena
Zadní pérování: dvojicí příčných torzních tyčí
Řízení: hřebenové, volant vlevo
Nožní brzda: mechanická, prostřednictvím lanek na všechna kola
Ruční brzda: mechanická, prostřednictvím lanek na všechna kola
Průměr brzdových bubnů: Ø 230 mm
Mazání podvozku: individuálními tlakovými mazničkami

Kola: plné ocelové disky s ráfkem 2,75 D x 17"
Pneumatiky: 4,50 - 17

od roku 1938
Kola: děrované ocelové disky s ráfkem 3,00 D x 16"
Pneumatiky: 5,00 – 16 nízkotlaké, balonové

Rozvor: 2 630 mm
Rozchod vpředu: 1 210 mm
Rozchod vzadu: 1 210 mm

Délka vozu: 4 250 mm
Šířka: 1 470 mm
Výška: 1 520 mm
Nejmenší průměr otáčení: 11,7 m

Vlastní váha: limousine 820 kg
cabriolimousine 830 kg
Nejvyšší přípustná váha: 1 140 kg
Nejvyšší rychlost: 90 km / hod.
Spotřeba na 100 km: 9 l
Objem nádrže: 26 litrů (vpředu pod kapotou)
Na standardní podvozkovou plošinu základního zavřeného provedení navrhla karosárna Karmann dvoudvéřový kabriolet. Vůz na snímku je z modelové řady 1937.
Kabriolet byl oproti limousině zhruba o 10 kg těžší.
Adler Trumpf Junior v kabrioletové karoserii Karmann již v poválečných šedesátých letech.
Na snímku je vůz místo původních raménkových ukazatelů směru, které byly zapuštěné ve sloukách předního okna, již dovybavený blinkry z VW-brouka namontovanými na přední blatníky.