|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1962 (exportní) AERO - MINOR ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 JAWA 500 OHC model 15 - 1953 FAVORIT - sidecary
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
BMW - motocykl typ R 42Dvouválcový cestovní motocykl o obsahu 500 ccm, vyráběný v období let 1926-28. Výrobce: Bayerische Motoren-Werke A.G., München
Technické údaje motocyklu BMW R 42
Motor: typ M 43a Vrtání a zdvih: Ø 68 x 68 mm Obsah: 494 ccm Kompresní poměr: 1 : 4,9 Výkon: 12 ks při 3.400 ot./min. Výkon dle ADAC-formule: 3,76 PS Ventilový rozvod: SV (spodové ventily) Hlavy válců: snímací, z hliníkové slitiny Spalovací prostory: dle patentu Ricardo Ložiska klikového hřídele: dvě, kuličkové jednoduché a kuličkové dvouřadé Ojniční ložiska: kluzná Karburátor: BMW, dvoušoupátkový Mazání: oběžné (s olejovou náplní 2 litry v karteru) Olejové čerpadlo: zubové Elektrická výzbroj základní: zapalovací magnet Bosch FF2 levotočivý Elektrická výzbroj na přání: dynamomagnet Bosch C2 levotočivý Elektrická výzbroj na přání: dynamomagnet Bosch D2L (6V/30W) levotočivý Baterie: 6V Bosch RS 175 Baterie od č.rámu 11401: 6V Bosch 3M5 Svíčky: Bosch W 175 Obsah nádrže: 14 litrů Spojka: suchá, jednolamelová, uložená v setrvačníku motoru Převodovka Typ: G 44a Počet rychlostí: 3 Převodové poměry solo: 1.stupeň - 1 : 11 (10,95) 2.stupeň - 1 : 6,6 (6,57) 3.stupeň - 1 : 4,7 Převodové poměry side: 1.stupeň - 1 : 14,25 2.stupeň - 1 : 8,58 3.stupeň - 1 : 6,12 Řazení: ruční, přímé, dlouhou pákou v kulise po pravé straně nádrže Mazání převodovky: tukem Přenos síly na zadní kolo: pevným hřídelem s dvěma pružnými pouzdry Převod v rozvodovce zadního kola: sólo 1 : 4,5 (sidecar 1 : 6,3) Mazání rozvodovky: tukem Převod v rozvodovce od č. rámu 11401: sólo 1 : 3,8 (sidecar 1 : 5,7) Mazání rozvodovky od č. rámu 11401: olejem Rám Typ: F 42a Provedení: trubkový dvojitý, vzadu pevný Přední vidlice: trubková, s vlečenými raménky Opružení: listovým pérem s tlumícím proti-listem Tlumič řízení: na přání Kola: 19" drátová Počet drátů: 40 Ráfky: 27 x 3½ falcové CC 1 (obvod 1.596 mm) Pneumatiky: falcové 26x3 Hochdruck (vysokotlaké) nebo27 x 3½ Ballon-Cord Ráfky na přání: 19 x 3 prohloubené s výztužnými prolisy Pneumatiky na přání: 3,50 - 26 SS (s drátem v patce) Brzda přední: bubnová s vnitřními čelistmi Ovládání: ruční páčkou na pravé straně řidítek Brzda zadní: kardanová s vnějšími čelistmi Ovládání: nožním pedálem (na patu) na pravé straně Stupačky: široké hliníkové podlážky přiléhající k motoru Stojan: Trubkový centrální (přední stojan na přání) Výbava: Osvětlení: reflektor Bosch, koncové světlo na přání Houkačka: Bosch Tandemové sedlo: výrobek BMW Tachometr: levotočivý, pružně umístěný v nádrži Délka: 2100 mm Šířka: 800 mm Výška: 950 mm Rozvor: 1.410 mm Výška sedla od země: 720 mm Váha pohotovostní: 126 kg transportní váha v dřevěném latění: 185 kg transportní váha pro námořní přepravu: 265 kg Max. rychlost: 95 km/hod. Spotřeba na 100 km: 3,5 litru Spotřeba oleje dtto: 0,1 - 0,2 litru
cca 1930
Dva velmi pěkné dobové záběry motocyklu BMW R42 s cestovně ustrojenou posádkou a zavazadly, pořízené fotografem p. Seidlem z Českého Krumlova. Podle poznávací značky lze fotografie datovat do období po roce 1930...
1955
BMW R 42 ve velmi původním stavu (kromě reflektoru a tlumičů výfuku), se kterým jezdil Stanislav Tabery z Dobré Vody u Českých Budějovic.
1950
BMW R 42 motocyklového závodníka Jiřího Plánka ze Strakonic už měl oproti originálu řadu amatérských vylepšení a úprav: především sedlovou nádrž, překrývající horní část rámu, pak hlubší blatníky s nastavenými bočnicemi, novější reflektor s nepůvodními držáky, jiné sedlo řidiče, na zadním blatníku místo původního nosiče pouze koženou nafukovací "kanadu", gumové stupačky místo hliníkových podlážek a i tady tlumiče výfuků z Jawy 500 OHC.
2024
BMW R42 Tomáše Krauseho s fukčně dokonale generálkovaným agregátem, ale citlivě ponechaný v podobě "autenticky dochovaného stroje". |