![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) JAWA 350 ccm typ 361 MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949 Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c
Poslední aktualizace:
14.2.2025 Š - ŠKODA 420 Rapid 13.2.2025 Š - ŠKODA Sagitta - prototyp 1937 Š - ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích |
|
BMW 326Výrobce: Bayerische Motoren-Werke, München 13, Werk Eisenach
Technické údaje BMW 326:
Motor: řadový šestiválec OHV Vrtání: Ø 66 mm Zdvih: 96 mm Obsah: 1.971 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6 Výkon: 50 koní při 3.750 ot./min. Písty: z lehké slitiny Blok válců: ze šedé litiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 4, kluzná Pohon vačkového hřídele: dvojitým „Duplex“ řetězem Karburátory: dva, vertikální Solex 26 BFLV Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované dvoulistým ventilátorem Obsah chladiče: 7,5 litrů Mazání: tlakové, oběžné Olejová náplň: 4 litry Olejové čerpadlo: zubové Uložení motory: tříbodové, v gumových silentblocích Zapalování: bateriové s rozdělovačem Baterie: 6 V / 75 Ah (vlevo pod zadním sedadlem) Dynamo: Bosch 6 V/90 W nebo Bosch 6V/130 W Spojka: F&S typ K 12, jednolamelová, suchá Převodovka: Hurth 4-rychlostní , synchron 3. a 4. stupně, volnoběžka 1. a 2.stupně Řazení: přímé, pákou uprostřed vozu Převody: 1 – 3,85 2 - 2,38 3 - 1,54 4 - 1 Hnací náprava: zadní, pevná Rozvodovka: s ozubením Gleason a kuželovým diferenciálem Převod zadní nápravy: 1 : 4,85 Podvozek: podlahová plošina s obvodovými skříňovými nosníky Karoserie: celoocelová, Ambi-Budd Přední osa: nahoře ramena tlumičů pérování, dole příčné listové péro Zadní osa: pevná, odpérovaná podélnými torzními tyčemi Řízení: hřebenové, volant vlevo Nožní brzda: hydraulická ATE, na všechna kola Ruční brzda: mechanická, lanová, na zadní kola Mazání podvozku: WV centrální, pedálem z místa řidiče Kola 1936: plné nebo děrované ocelové disky s ráfkem 3,25 E x 17" Pneumatiky: 5,25 – 17 nízkotlaké, balonové Kola od 1937: děrované ocelové disky s ráfkem 3,25 D x 16" Pneumatiky: 5,50 – 16 nízkotlaké, balonové Rozvor: 2 870 mm Rozchod vpředu: 1 300 mm Rozchod vzadu: 1 400 mm Délka vozu: 4 600 mm Šířka: 1 600 mm Výška: 1 500 mm Poloměr otáčení: 12 m Vlastní váha zavřeného vozu: 1.125 kg Nejvyšší přípustná celková váha: 1.700 kg Nejvyšší rychlost: 115 km / hod. Zrychlení 0 - 100 km/hod.: 35 sek. Spotřeba na 100 km: 12,5 litru Objem nádrže: 65 litrů (v zádi vozu) (tovární foto z dobového tisku) Jde o vůz známé filmové herečky Lídy Baarové a fotografie byla pořízena v roce 1939, kdy při návštěvě Týna nad Vltavou vůz nechala ošetřit v místní autodílně. Nepůvodní jsou rámečky reflektorů staršího provedení a české obrysové lampičky na blatnících. Vůz by měl mít zapuštěné ručičkové směrovky... |