JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
P
N
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


BMW 315


Šestiválcový vůz střední třídy.

Výrobce:
Bayerische Motoren- Werke A.G. München, Werk Eisenach

BMW 315 byl v podstatě jen "facelift" prvního šestiválcového typu BMW 303. Jedinou změnou totiž byl mírně zvětšený objem motoru z předchozích 1.173 ccm na jeden a půl litru, přesně 1.490 ccm, čímž vůz dostal živější charakteristiku a o deset kilometrů vyšší maximální rychlost. Třistapatnáctka tak jela rovnou "stovkou", což bylo ovšem zaplaceno o půl litru vyšší spotřebou.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Technické údaje BMW 315:

Motor: řadový šestiválec OHV

Vrtání: Ø 58 mm
Zdvih: 94 mm
Obsah: 1.490 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 5,6
Výkon: 34 koní (25,01 kW) při 4.000 ot./min.

Písty: z lehké slitiny
Blok válců: ze šedé litiny
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 4, kluzná
Ventilový rozvod: OHV - visuté ventily ovládané od vačky tyčkami a vahadly
Pohon vačkového hřídele: dvojitým „Duplex“ řetězem

Karburátory: dva, vertikální Solex 26 BFLV
Doprava paliva: samospádem
Chlazení: vodní, nucené pumpou a podporované dvoulistým ventilátorem
Obsah chladiče: 7,5 litrů
Mazání: tlakové, oběžné
Olejová náplň: 4 litry (ve vaně motoru)
Olejové čerpadlo: zubové (poháněné společnou hřídelkou rozdělovače)
Uložení motory: čtyřbodové, v gumových silentblocích, se záchytem reakce
Zapalování: bateriové s rozdělovačem s odstředivou regulací předstihu
Baterie: 6 V / 75 Ah (pod zadním sedadlem)
Dynamo: excentrické Bosch 6 V/90 W, poháněné klínovým řemenem

Spojka: F&S typ K 10, jednolamelová, suchá
Převodovka: 4-rychlostní se synchronizací 3. a 4. stupně
Řazení: přímé, pákou uprostřed vozu
Převody:
1 – 4,08
2 - 2,35
3 - 1,52
4 - 1

Přenos síly: kardanem s celokovovými klouby "Hardy-Spicer"
Hnací náprava: zadní, pevná typu "banjo"
Rozvodovka: s ozubením Gleason a kuželovým diferenciálem
Převod zadní nápravy: 1 : 5,15 (na přání 1 : 7,36)

Rám: trubkový dvojitý se skříňovými nosníky
Karoserie:
Přední osa: dole ramena tlumičů pérování, nahoře příčné listové péro
Zadní osa: pevná, odpérovaná podélnými listovými péry
Řízení: hřebenové, volant vlevo
Nožní brzda: mechanická lanová, na všechna kola
Ruční brzda: mechanická, lanová, na zadní kola
Mazání podvozku: WV centrální, pedálem z místa řidiče

Kola: 16-palcová, upevněná 4 maticemi (rozteč 100 mm)
Disky: plné, ocelové, s prohloubeným ráfkem 3,25 D x 16"
Pneumatiky: 5,25 – 16 nízkotlaké, balonové

Rozvor: 2.400 mm
Rozchod vpředu: 1.153 mm
Rozchod vzadu: 1.220 mm

Délka vozu: 3.900 mm
Šířka: 1.440 mm
Výška: 1.550 mm
Poloměr otáčení: 10 m

Váha podvozku: 550 kg
Vlastní váha zavřeného vozu: 820 kg
Nejvyšší přípustná celková váha: 1.270 kg

Nejvyšší rychlost: 100 km/hod.
Spotřeba na 100 km: 10,5 litrů
Objem nádrže: 35 litrů (pod kapotou za motorem)

Cena:

Limousine 2-dveřová 3.750,- RM
Cabrio-Limousine 2-dveřová 3.950,- RM
Tourer 4-místný 4.100,- RM
Kabriolet 2-dveřový 4.400,- RM
Sport-Kabriolet 2-místný 4.750,- RM
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------