|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET typ 90 BMW - motocykl typ R 12 Svatební oznámení pro Libora Gýnu SIDECARY - přehled výrobců PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953
Poslední aktualizace:
1.12.2024 S - STADION S 1 S - STADION S 2 29.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 |
|
BMW 315Šestiválcový vůz střední třídy. Výrobce: Bayerische Motoren- Werke A.G. München, Werk Eisenach BMW 315 byl v podstatě jen "facelift" prvního šestiválcového typu BMW 303. Jedinou změnou totiž byl mírně zvětšený objem motoru z předchozích 1.173 ccm na jeden a půl litru, přesně 1.490 ccm, čímž vůz dostal živější charakteristiku a o deset kilometrů vyšší maximální rychlost. Třistapatnáctka tak jela rovnou "stovkou", což bylo ovšem zaplaceno o půl litru vyšší spotřebou.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Technické údaje BMW 315: Motor: řadový šestiválec OHV Vrtání: Ø 58 mm Zdvih: 94 mm Obsah: 1.490 ccm Kompresní stupeň: 1 : 5,6 Výkon: 34 koní (25,01 kW) při 4.000 ot./min. Písty: z lehké slitiny Blok válců: ze šedé litiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 4, kluzná Ventilový rozvod: OHV - visuté ventily ovládané od vačky tyčkami a vahadly Pohon vačkového hřídele: dvojitým „Duplex“ řetězem Karburátory: dva, vertikální Solex 26 BFLV Doprava paliva: samospádem Chlazení: vodní, nucené pumpou a podporované dvoulistým ventilátorem Obsah chladiče: 7,5 litrů Mazání: tlakové, oběžné Olejová náplň: 4 litry (ve vaně motoru) Olejové čerpadlo: zubové (poháněné společnou hřídelkou rozdělovače) Uložení motory: čtyřbodové, v gumových silentblocích, se záchytem reakce Zapalování: bateriové s rozdělovačem s odstředivou regulací předstihu Baterie: 6 V / 75 Ah (pod zadním sedadlem) Dynamo: excentrické Bosch 6 V/90 W, poháněné klínovým řemenem Spojka: F&S typ K 10, jednolamelová, suchá Převodovka: 4-rychlostní se synchronizací 3. a 4. stupně Řazení: přímé, pákou uprostřed vozu Převody: 1 – 4,08 2 - 2,35 3 - 1,52 4 - 1 Přenos síly: kardanem s celokovovými klouby "Hardy-Spicer" Hnací náprava: zadní, pevná typu "banjo" Rozvodovka: s ozubením Gleason a kuželovým diferenciálem Převod zadní nápravy: 1 : 5,15 (na přání 1 : 7,36) Rám: trubkový dvojitý se skříňovými nosníky Karoserie: Přední osa: dole ramena tlumičů pérování, nahoře příčné listové péro Zadní osa: pevná, odpérovaná podélnými listovými péry Řízení: hřebenové, volant vlevo Nožní brzda: mechanická lanová, na všechna kola Ruční brzda: mechanická, lanová, na zadní kola Mazání podvozku: WV centrální, pedálem z místa řidiče Kola: 16-palcová, upevněná 4 maticemi (rozteč 100 mm) Disky: plné, ocelové, s prohloubeným ráfkem 3,25 D x 16" Pneumatiky: 5,25 – 16 nízkotlaké, balonové Rozvor: 2.400 mm Rozchod vpředu: 1.153 mm Rozchod vzadu: 1.220 mm Délka vozu: 3.900 mm Šířka: 1.440 mm Výška: 1.550 mm Poloměr otáčení: 10 m Váha podvozku: 550 kg Vlastní váha zavřeného vozu: 820 kg Nejvyšší přípustná celková váha: 1.270 kg Nejvyšší rychlost: 100 km/hod. Spotřeba na 100 km: 10,5 litrů Objem nádrže: 35 litrů (pod kapotou za motorem) Cena: Limousine 2-dveřová 3.750,- RM Cabrio-Limousine 2-dveřová 3.950,- RM Tourer 4-místný 4.100,- RM Kabriolet 2-dveřový 4.400,- RM Sport-Kabriolet 2-místný 4.750,- RM --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |