JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
P
N
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


BMW 309 Sport roadster - 1936

Unikátní sportovní verze vozu BMW 309 v zakázkové netovární karoserii.

Speciálně karosovaný vůz BMW 309 Sport, ve stavu, jak vypadal v Liberci v roce 1970.
Technické údaje:
Motor typ: BMW 309
Počet válců: 4, v řadě
Vrtání: Ø 58 mm
Zdvih: 80 mm
Objem válců: 845 ccm
Výkon: 22 ks při 3.650 ot./min.
Kompresní poměr: 1:5,6
Blok motoru: samostatný, ze šedé litiny, přišroubovaný na hliníkový karter
Hlava motoru: ze šedé litiny
Karburátor: Solex 26 BFLV
Difusor: Ø 20 mm
Hlavní tryska: 97,3
Filtr vzduchu: Knecht s olejem vlhčenou kovovou síťkou
Ventily: visuté, v hlavě, ovládané tyčkami přes vahadla (OHV)
Pohon vačkového hřídele: dvojitým řetězem Duplex
Časování ventilů: sací otevírá 10°před HÚ
Ventilová vůle studeného sacího ventilu: 0,15 mm
Ventilová vůle studeného výfukového ventilu: 0,15 mm

Počet ložisek klikového hřídele: 2, kluzná s bílou kompozicí
Ojniční ložiska: kluzná
Chlazení: vodní, nucené, s pumpou a větrákem
Objem chladiče: 6 litrů
Mazání: tlakové, oběžné, s olejem ve vaně motoru
Množství oleje v motoru: 2,5 litru
Elektrický systém: Bosch, bateriový, 6 Volt
Rozdělovač: Bosch VE 4
Zapalovací cívka: Bosch TK 6
Svíčky: Bosch DM 175 T 1
Pořadí zapalování: 1-3-4-2
Základní předstih: 0°(horní úvrať)
Baterie: 6V / 60 Ah
Dynamo: Bosch RG 90/6 - 1500 RK (6V / 90 W)
Starter: Bosch AEA 0,4/6 - 1800 R

Spojka: suchá, jednolamelová, výrobce Fichtel & Sachs, typ K 10
Převodovka: 4-rychlostní se synchronizací 3. a 4. stupně, výrobce Hurth
Převody:
1.rychlost - 1:4,42
2.rychlost - 1:2,54
3.rychlost - 1:1,65
4.rychlost - 1:1
Zpátečka - 1:3,48
Množství oleje v převodovce: 0,75 litru

Přenos síly na zadní hnací nápravu: kardanem s kovovými klouby Hardy-Spicer
Zadní náprava: pevná, typu Banjo, svařená z ocelových výlisků
Převod zadní nápravy: 1:5,85
Množství oleje v rozvodovce: 0,75 litru

Rám: trubkový, vpředu se skříňovou příčkou
Zavěšení předních kol: nezávislé, na příčném listovém péru a trojúhelníkových ramenech
Zadní pérování: podélnými listovými péry
Tlumiče pérování: vpředu i vzadu pákové hydraulické
Řízení: hřebenové
Brzda nožní: čelisťová bubnová na všechna kola, ovládaná lany v bowdenech
Brzda ruční: čelisťová bubnová na zadní kola, ovládaná lany v bowdenech
Mazání podvozku: VOGEL, centrální, pedálem
Kola: ocelová disková, upevněná čtyřmi šrouby - na přání drátěná, upevněná čtyřmi šrouby
Rozměr ráfků: 3,25 D x 16" prohloubené
Pneumatiky: 5,25 - 16
Tlak vpředu: 2,0 atü
Tlak vzadu: 2,25 atü

Rozvor: 2.400mm
Rozchod vpředu: 1.153 mm
Rozchod vzadu: 1.220 mm
Délka vozu: 3.800 mm
Šířka: 1.440 mm
Výška: 1.350 mm
Světlost: 180 mm
Průměr otáčení: 10 m

Vlastní váha vozu: 550 kg (WK Tech.Daten: cca 750 kg)
Celková přípustná váha vozu: 1.100 kg
Maximální rychlost: 75 km/hod.
Spotřeba benzínu: 8 - 9 litrů / 100 km
Spotřeba oleje: 0,1 - 0,2 litru / 100 km
Nádrž: 35 litrů, v motorovém prostoru
tovární snímek V této podobě byl dodáván samotný podvozek typu 309, pokud si zákazník chtěl nechat zhotovit karoserii dle vlastního přání u jiné specialisované firmy, což v případě BMW byly nejčastěji Gläser (Dresden), Autenrieth (Darmstadt) nebo Drauz (Heilbron).
Nárazník byl ale dost výjimečný, protože typ 309 jako nejmenší a nejlevnější BMW byl většinou dodáván bez nárazníku.