|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) AERO - MINOR Svatební oznámení pro Libora Gýnu TAP - sidecary Tlustoš Kbely ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
BMW 325 - Leichter Einheits-Gelände Wagen
Lehký jednotný terénní automobil s oběma poháněnými i ředitelnými nápravami.
Byl zařazen do výzbroje Wehrmachtu a vyráběl se ve verzích s motorem BMW nebo Stoewer. Výrobce s motorem BMW: Bayerische Motoren- Werke A.G., Werk Eisenach
Technické údaje Einheits- BMW 325:
Motor: řadový vodou chlazený šestiválec OHV Typ: BMW 325 Vrtání: Ø 66 mm Zdvih: 96 mm Obsah: 1.957 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6 Výkon: 50 koní při 3.750 ot./min. (37 kW) Písty: z lehké slitiny, se dvěma těsnícími a jedním stíracím kroužkem Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 4, kluzná Ventilový rozvod: OHV - ventily v hlavě, ovládané tyčkami a vahadly Pohon vačkového hřídele: válečkovým řetězem Předepsaná ventilová vůle: 0,3 mm za studena (pro sací i výfukové ventily) Pohon vačkového hřídele: čelními koly se šikmým ozubením Karburátory: dva, vertikální Solex 26 BFLV Čistič vzduchu: s komorou tlumiče sání a vlhčenou kovovou síťkou Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou Chlazení: vodní, nucené pumpou poháněnou klínovým řemenem Ventilátor: s pohonem samostatným klínovým řemenem Regulace chlazení: ručně ovládanou žaluzií před chladičem Objem chadící vody: litrů Mazání: tlakové, oběžné se suchým karterem Olejová nádrž: na příčné stěně za motorem Obsah olejové nádrže: 6,5 litry motorového oleje Olejové čerpadlo: dvousekční, zubové Olejový filtr: lamelový otočný, spojený s pedálem spojky Zapalování: dynamobateriové Bosch 12V s cívkou a rozdělovačem Pořadí zapalování: 1-5-3-6-2-4 Svíčky: Ø 14 mm Bosch W 175 Al Baterie: 12 V / 75 Ah v motorovém prostoru Hustota elektrolytu nabité baterie: 32° Bé Hustota elektrolytu polovybité baterie: 27° Bé Hustota elektrolytu vybité baterie: 22° Bé Dynamo: Boch 12V / 130 W Starter: 12V s výsuvnou kotvou Spojka: jednolamelová, suchá s vypínacím grafitovým kroužkem Převodovka: 5-rychlostní se zpátečkou, sešroubovaná do bloku s motorem Převody: Terénní stupeň – 1 : 9,12 1.stupeň - 1 : 5,01 2.stupeň - 1 : 2,86 3.stupeň - 1 : 1,69 4.stupeň – 1 : 1 Zpátečka: 1 : 7,85 Náplň oleje v převodovce: 4 litry (převodový olej) Rozdělovací skříň: se samosvorným diferenciálem, přišroubovaná k převodovce Převod rozdělovací skříně: 1 : 1,358 Náplň oleje v rozdělovací skříni: 0,5 litru Hnací náprava: obě, s uzávěrkami diferenciálů Přenos síly na zadní nápravu: kardanem s pružnými Hardy-spojkami Soukolí zadní nápravy: spirálové kuželové ozubení se samosvorným diferenciálem Převod: 1 : 4,86 Náplň oleje v rozvodovce: 1,25 litru (převodový olej) Přenos síly na přední nápravu: kardanem s pružnými Hardy-spojkami Soukolí přední nápravy: spirálové kuželové ozubení se samosvorným diferenciálem Převod: 1 : 4,86 Náplň oleje v rozvodovce: 1,25 litru (převodový olej) Sbíhavost: 4-6 mm (měřeno na ráfku) Rám: svařovaný z ocelových profilů Obě osy: paralelogramová ramena s dvojicemi spirálových per a dvoučinným hydraulickým pákovým tlumičem pro každé kolo Řízení: šnekem s maticí (Münz) , s vypínatelnou možností řízení i zadní nápravy Volant: vlevo, Ø mm Nožní brzda: mechanická, lanová, na všechna kola (bez posilovače) Seřizování: každé kolo individuálně Průměr bubnů: mm Ruční brzda: mechanická, lanová, na všechna kola (bez posilovače) Mazání podvozku: tlakovými mazničkami Kola: 18“ disková ocelová Ráfky“ 5“ x 18“ ploché s děleným snímacím okrajem Pneumatiky: 6,00 – 18 Gelände Předepsaný tlak: 2,0 atü Poloměr otáčení: 12,7 metrů (6,5 m) Rozvor: 2.400 mm Rozchod vpředu: 1.400 mm Rozchod vzadu: 1.400 mm Délka vozu: 3.900 mm Šířka: 1.690 mm Výška: 1.900 mm Vlastní váha vozu: 1.775 kg Celková přípustná váha: kg Trvalá rychlost na dálnici: 112 km/hod. Nejvyšší rychlost: 126 km / hod. Spotřeba na silnici: 17 litrů / 100 km Spotřeba v terénu: 25 litrů / 100 km Spotřeba oleje: 0,2 litru / 100 km (na silnici) Objem nádrže: 50 litrů (v zádi vozu) Objem rezervní nádrže: 10 litrů (na příčné stěně pod kapotou) Dvoucestný přepínací kohout: na příčné stěně pod kapotou Vyrobeno 3.225 vozů v letech 1937-40 v pobočce Eisenach, výroba zastavena pro špatné vlastnosti v roce 1941. |