|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET typ 90 JIKOV - karburátory motocyklové JAWA 500 OHC model 15 - 1953 SIDECARY - přehled výrobců MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949
Poslední aktualizace:
8.10.2024 R - RENAULT 4CV Auta - RENAULT 4CV - 1955 7.10.2024 B - BRUTAROVÁ Jaroslava |
|
DKW automobil - typ P 15 PSOsobní automobil s dvouválcovým dvoutaktním motorem a pohonem zadní osy, vyráběný v období let 1928-1929. Výrobce: Zschopauer Motorenwerke, J. S. Rasmussen A.G., Werk Berlin-Spandau, Deutschland
Vůbec první automobil, vyráběný firmou DKW.
Zkonstruoval ho dr. Rudolf Slaby a sériově se vyráběl nikoliv v továrně v Zschopau, nýbrž v pobočném závodě v Berlíně-Spandau. Jeho konstrukce byla velmi revoluční - měl samonosnou karoserii, ale nikolv plechovou, nýbrž z překližky, potažené umělou kůží (koženkou). Poprvé byl veřejnosti představen v květnu 1928. Měl dvoutaktní dvouválcový (podčtvercový!) motor, který se vyráběl v základním závodě v Zschopau a vozil do berlínského závodu. Přesto, že DKW typ P 15 PS nebyl automobil příliš zdařilý, našel ve své době až překvapivé množství (přes 3.000) zákazníků.
Technické údaje DKW typ P 15:
Motor: řadový dvouválec dvoutakt Vrtání: Ø 74 mm Zdvih: 68 mm Obsah: 584 ccm Kompresní stupeň: 1 : 5,5 Výkon: 15 koní (11 kW) při 3.500 ot./min. Karter: z hliníkové slitiny Blok válců: ze šedé litiny Hlava válců: litinová, snímací Karburátor: dvoustupňový Meco M 2 N Doprava paliva: spádem Chlazení: vodní, termosyfonové Mazání: směsí 1 : 25 Zapalování: bateriové Baterie: 6 V / 45 Ah Dynamo: 6 V / 60 W Spojka model 1928: vícelamelová v olejové lázni Spojka model od roku 1929: jednolamelová, suchá Převodovka: Prometheus 3-rychlostní se zpátečkou, sešroubovaná s motorem Řazení: přímé, pákou uprostřed vozu Převody: 1.stupeň – 1 : 3,06 2.stupeň – 1 : 2,26 3.stupeň – 1 : 1,52 Hnací náprava: zadní Převod zadní nápravy: 1 : 5,50 Karoserie: samonosná, z překližky potažené koženkou Přední osa: pevná, odpérovaná příčným listovým pérem Zadní osa: pevná, odpérovaná příčným listovým pérem Tlumiče pérování: vpředu, třecí Řízení: šnekové, volant vlevo Nožní brzda: mechanická, na všechna kola Ruční brzda: mechanická, na levé přední a pravé zadní kolo Mazání podvozku: jednotlivými mazničkami Kola: plné ocelové disky Pneumatiky: 3,50 – 26 (nebo 4,00 – 26) Rozvor: 2.590 mm Rozchod vpředu: 1.100 mm Rozchod vzadu: 1.100 mm Délka vozu: 3.600 mm Šířka: 1.350 mm Výška: 1.600 mm (2-sed.roadster), 1.700 mm (3 – 4-místný vůz) Váha 3 – 4-místného vozu: 600 kg Váha 2-místného roadsteru: 1.400 kg Užitečné zatížení: 250 - 300 kg Nejvyšší rychlost: 80 km/hod. Spotřeba na 100 km: 10 litrů směsi Nádrž: 20 litrů (v motorovém prostoru), od května 1929 nádrž 30 litrů
DKW typ P 15 PS v provedení dvousedadlové coupé s nekrytým třetím sedadlem v kufru ("Schwiegermuttersitz" - sedadlo pro tchýni).
DKW typ P 15 PS jako dvousedadlový roadster s třetím sedadlem v kufru.
Boční okna byla nasazovací. |