|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 ŠKODA nákladní typ 150 ZETOR 15 - traktor DŘEVOPLYN - náhradní paliva OGAR 350 (Jawa) - 1948
Poslední aktualizace:
8.10.2024 R - RENAULT 4CV Auta - RENAULT 4CV - 1955 7.10.2024 B - BRUTAROVÁ Jaroslava |
|
DKW typ SB 500Těžký dvouválcový dvoutaktní motocykl, vyráběný v období Výrobce: Auto Union A/G, Zschopau/SA., Werk DKW
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Technické údaje DKW SB 500: Motor: Dvouválcový dvoutakt, sešroubovaný do bloku s 3-rychlostní převodovkou Typ: PF 500 Vrtání: Ø 68 mm Zdvih: 68 mm Obsah: 494 ccm Kompresní poměr: 1:5,8 Maximální výkon: 15 ks při 4.000 ot./min. Normální otáčky: 2.500 ot./min. při 60 km/hod. Max. otáčky: 4.000 ot./min při 110 km/hod. Písty: z legované hliníkové slitiny Ojniční ložisko: válečkové Uložení kliky: 3x2 válečkové ložisko Hlavy válců: jednotlivé, z hliníkové slitiny, snímací Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25 Množství oleje v motoru: 1 litr Karburátor: dvoušoupátkový Amal s ruční regulací vzduchu páčkou Filtr vzduch: Knecht, se síťkou občas vlhčenou olejem Zapalování: DKW 6 V, dynamobateriové s odstředivým regulátorem předstihu Dynamo: 6V - 100W na pravém konci klikového hřídele Baterie: 6V / 14 Ah, ukostřen minus pól Svíčka: 175 T1 Spojka: vícelamelová v olejové lázni (3 korkem obložené lamely) Tloušťka korkového obložení: 7 mm Náplň: motorový olej Primární převod: čelním soukolím v olejové lázni Převodový poměr: 1:2,34 Převodovka: 3-rychlostní, s ručním řazením v kulise Typ: DKW - SG 1. rychlost - 1:2,64 2. rychlost - 1:4,4 3. rychlost - 1:1 Sekundární převod: válečkovým řetězem 5/8 x ¼“ Počet článků: Převod: 1:1,75 na přání horský (nebo side) 1:2,0 Rám: schválený pro provoz se sidecarem! Přední část: jednoduchý uzavřený svařenec z lisovaných profilů Zadní část: trojúhelníkové svařence z profilů, přišroubované Přední vidlice: paralelogramová, s lisovanými plechovými šavlemi a tlumičem řízení Přední pérování: centrální spirálovou pružinou, doplněné ručně stavitelným třecím tlumičem Sedlo: výkyvné seřiditelné, nejdřív kožené Framo, později gumové Pagusa Kola: 19" drátová Ráfek přední: 2,50 x 19 prohloubený Ráfek zadní: 3,00 x 19 prohloubený Pneumatiky: 3,25 – 19 Huštění vpředu: 1,2 atü Huštění vzadu solo: 1,4 - 1,6 atü podle váhy jezdce Huštění vzadu se spolujezdcem: 1,9 - 2,3 atü podle váhy spolujezdce Brzdy: mechanické čelisťové Brzdové bubny: půlbubnové Ovládání přední brzdy: páčkou a bowdenem Ovládání zadní brzdy: nožním pedálem a táhlem na pravé straně Parametry: Největší délka: 2.125 mm Šířka (přes řidítka): 820 mm Výška řidítek: 930 (seřiditelná) Výška: 950 mm Rozvor: 1.385 mm Světlost: 115 pod upevňovacími plechy motoru Výška sedla nad zemí: 675 mm Vlastní váha (bez paliva): Pohotovostní váha: Dovolené zatížení: 225 kg Celková přípustná váha: Objem nádrže: 13 litrů Spotřeba: 4,5 l / 100 km Max. rychlost: 115 km/hod. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ |