|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) JIKOV - karburátory motocyklové Svatební oznámení pro Libora Gýnu TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
DEJL - ARDIE dopravní tříkolka (1928)
Prospekt z roku 1928.
Výrobce:
DEJL A SPOL. kom. spol. Praha - Smíchov, tř. Svornosti 37. Telegramy: AUTODEJL Telefon 418-39 Nejlevnější dopravní prostředek dnešní doby! Dopravní trojkolka DEJL=ARDIE Naše snaha, přispěti co nejvíce k rozřešení problému rychlé a levné dopravy v Československu, vyvrcholila uvedením na trh našich dopravních trojkolek Dejl=Ardie. Jsme jediní, kdo dodávají dopravní trojkolky opatřené anglickým čtyřtaktním motorem JAP, výkonnosti 10 HP a náš stroj s nosností až 500 kg vyhoví jistě všem i nejnáročnějším požadavkům. Levná cena nákupní, nepatrné výlohy udržovací a malá silniční daň (Kč 150 ročně) jsou hlavními složkami, které umožňují každému i malému obchodníku opatření tohoto moderního dopravního prostředku a sami jej doporučují. Velká trvanlivost našich strojů docílená použitím prvotřídního materiálu a pečlivým opacováním jakož i výhodné splátkové podmínky usnadní jistě i Vaše rozhodnutí. Nechte si předvésti kteroukoliv typu a přesvědčíte se, že dopravní trojkolky Dejl=Ardie jsou skutečně nejlevnějším dopravním prostředkem dnešní doby.
POPIS:
Motor: J.A.P. 500 ccm 5/10 HP. Mazání: celoautomatické s viditelnou kontrolou a výpomocné poloautomatické. Splynovač: Binks, nebo Ardie-special. Rychlostní skříň: Burman (třírychlostní s ferrodovými lamelami). Brzdy: velmi lehce seřiditelné tři expansní brzdy velkého průměru zvláště účinné. Rám: neobvykle silný z Ia. ocelových rour. Poškození úplně vyloučeno. Přední vidlice: systém Druid se vmontovanými tlumiči nárazů. Péruje měkce a spolehlivě, čímž přispívá k překvapující stabilitě celého stroje. Nádržka: elegantního tvaru na 10 litrů benzinu. Nádrž na olej pod sedadlem, obsah 2 litry. Řidítka: velmi pohodlná, černě smaltovaná. Pneumatiky: 26 x 3 (falcové). Převod síly: řetězy Coventry 5/8 x 3/8. Barva: prvotřídní černý smalt se zlatými proužky. Niklování jednotlivých součástí věnována patřičná péče. Kola: snadno vyjímatelná, vzájemně výměnná.
Výhody:
Nízká kupní cena. Minimální provozovací výlohy. Nosnost až 500 kg. Síla 10 HP. Vzájemně výměnná kola, snadno vyjímatelná. Reservní kolo. Zvlášť silná konstrukce. Velké expansní brzdy. Daň Kč 150,- ročně.
Elektrické neb acetylenové osvětlení, čtvrté (reservní) kolo a veškerou výzbroj obdržíte u nás v cenách nejlevnějších.
|