![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: BMW - motocykl typ R 12 ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) ZETOR 25 - traktor 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček"
Poslední aktualizace:
12.2.2025 B - BMW 315/1 - Sport 8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 |
|
DKW typ SB 350
Výrobce:
AUTO-UNION, Werk DKW Zschopau, Deutschland Jednoválcový dvoutaktní motocykl o obsahu 350 ccm, vyráběný v období 1934 - 1936 (cca 12.000 ks) a v inovovaném provedení v období 1936 - 1938 (cca 16.700 ks). Byl zkonstruován podle patentu dr. Schnürleho, což znamená, že měl píst s plochým, jen lehce bombírovaným dnem bez deflektoru. Píst byl z lehké hliníkové slitiny, v horní části se třemi těsnícími kroužky a s okénky měl v obou bocích pláště, kudy (viz vyobrazení) proudila směs z karteru do přepouštěcích kanálů válce. Ty byly nasměrovány tak, aby se oba proudy směsi u zadní stěny válce srážely, mířily směrem vzhůru a následně se v kulovité prohlubni hlavy otočily zpět dolů a před sebou vytlačovaly zbytky unikajících spálených plynů do výfukových kanálů.
Technické údaje modelů 1934 - 1936
Motor: Dvoutaktní, chlazený náporem vzduchu Typ: UT 350 Počet válců: 1 Vrtání: Ø 76 mm Zdvih: 76 mm Obsah: 342 ccm Výkon: 11 ks Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25 Karburátor: Amal Čistič vzduchu: Knecht Píst: z lehké slitiny Klikový hřídel: lisovaný ze tří dílů Ojniční ložisko: jehlové Hlavní ložiska klikového hřídele: 3, kuličková Zapalování: bateriové Baterie: 6 V Dynamo: 6V - 75/90 W Primární převod: ozubenými koly, běžícími v olejové lázni Spojka: vícelamelová, obložená korkem, běžící v olejové lázni Toto pro nás nezvykle znějící prohlášení vzniklo na základě skutečnosti, že v předválečném Německu nebyl řidičský průkaz k řízení motocyklů do obsahu válce 200 ccm potřeba (tudíž tyto stroje byly mnohem prodávanější). Německo si od této právní úpravy slibovalo prudký rozmach motorizace a tím dostatečný počet potenciálních vojáků, schopných řídit motocykl. |